عبدالرضا واعظی: پارک‌های علم و فناوری از انجمن‌های علمی دانشجویان حمایت می‌کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با پیشنهاد این پارک و تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آیین‌نامه حمایت پارک‌های علم و فناوری از فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویان در حوزه کارآفرینی و نوآوری به تصویب رسیده است.

به گزارش کارآفرینی پرس، عبدالرضا واعظی هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری در جمع دانشجویان مکانیک دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: استادان و دانشجویان می‌توانند با بهره‌گیری از امکانات و حمایت‌های پارک علم و فناوری ایده نوین و دانش خود را تبدیل به ثروت بکنند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بابیان اینکه دانشجویان باید کارآفرین باشند؛ فناور محور بودن را وظیفه اصلی دانشگاه‌های نسل سوم دانست.

وی داشتن تیزبینی برای مشاهده مشکلات محیط، تفکر بین‌رشته‌ای و تیم سازی، منطبق کردن اهداف باسیاست‌های کلان کشور و توجه به دارایی‌های فکری به‌جای دارایی‌های فیزیکی و توانایی در کنار دانایی را از اصلی‌ترین رموز موفقیت کارآفرینان موفق برشمرد.

 واعظی افزود: صاحبان ایده با استفاده از سامانه پذیرش آنلاین پارک علم و فناوری به آدرس اینترنتی https://easstp.ir می‌توانند عضوی از خانواده پارک علم و فناوری شوند و از مزایا و حمایت‌هایی که قانون‌گذار برای حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در نظر گرفته استفاده کنند.

وی ارائه تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت (تا سقف یک میلیارد ریال)، اعطای تسهیلات توسط خود پارک و نه بانک، استقرار در پارک علم و فناوری، توانمندسازی استارتاپ ها و شرکت‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف، تسهیلات تجاری‌سازی و بازاریابی (مالی و پشتیبانی)، حمایت جهت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و بهره‌مندی از تمامی امتیاز مناطق آزاد ازجمله معافیت مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های مستقر را از اصلی‌ترین خدمات پارک علم و فناوری برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر عنوان کرد.

 واعظی همچنین خاطرنشان کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان امتیازهای معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی به مدت ۱۵ سال، عدم نیاز به دریافت مفاصا حساب بیمه‌ای در پایان قرارداد، امتیاز در ارتقای رتبه اعضای هیئت‌علمی (بین ۱۰ تا ۱۵ امتیاز)، امتیاز در مناقصات (بین ۱۰ تا ۱۵ امتیاز)، انعقاد قرارداد دولتی بدون مناقصه (تا سقف ۱۵% بودجه آن نهاد دولتی)، اولویت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری، اولویت واگذاری سهام مراکز پژوهشی دولتی، پوشش بیمه‌ای ریسک تحقیق و توسعه و اجازه استقرار و کار اداری در املاک مسکونی در نظر گرفته‌شده است.

 ۳۷۱ واحد فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر هستند و در سه ماه نخست سالجاری نیز ۸۴ متقاضی جدید درخواست استقرار کرده‌اند.

شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای یکهزار و ۶۵۱ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا