یوسف نوری: مدارس باید به زیست بوم کارآفرینی تبدیل شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از دانش‌آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور گفت: پژوهش باید از اوان کودکی شکل بگیرد و در وجود فرد نهادینه شود و «مدارس» باید به «زیست بوم کارآفرینی» تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، یوسف نوری، امروز در آیین تجلیل از دانش‌آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور که در آغاز هفته پژوهش و در تالار فرهنگ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: امیدوارم این گونه پژوهش‌ها پایه پیشرفت و توسعه کشور در آینده باشد.

وی افزود: حدود ۲۰سال از تولید علم و جنبش نرم افزاری که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مطرح شده است می‌گذرد، در این مسیر، انسان‌هایی همچون شهیدان؛ احمدی روشن، شهریاری، رضایی و… تربیت شدند که در عرصه پژوهش اقداماتی مؤثر انجام داده‌اند و ما یاد و خاطر این عزیزان و همه شهدا را گرامی می‌داریم.

نوری تصریح کرد: «پژوهش» باید از دوران کودکی شکل بگیرد و در وجود فرد نهادینه شود و «مدارس» باید به «زیست بوم کارآفرینی» تبدیل شوند. انتقال دانش باید خود به خود شکل بگیرد و از سوی دانش‌آموز باشد.

وی ادامه داد: پایه علم، پژوهش است و مدارس باید فرد را برای این امر آماده کنند و تلاش کنند مسیر انجام پژوهش برای فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموز فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش، پژوهشگر را بینای آگاه برشمرد که در مسیر پژوهش، توانا می‌شود خاطرنشان کرد: دانش‌آموز در یک کلاس درس و با یک کتاب واحد، مطلبی را یاد نمی‌گیرد؛ بنابراین محیط یادگیری باید متنوع باشد تا کیفیت آموزشی، افزایش یابد.

وی دانش‌آموز پژوهشگر را فردی خودکنترل و مستقل دانست و عنوان کرد: مدرسه، معلم و مدیر مدرسه باید پژوهش محور باشند و پژوهش‌ها نیز در آموزش و پرورش باید براساس سند تحول بنیادین شکل بگیرد.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: فرآیند یادگیری و تدریس محتواهای آموزشی باید پژوهشی باشند و مدیر پژوهش محور باید پژوهش را در مدرسه و محله ترویج دهد.

وی ادامه داد: «معلم» باید خود پژوهشگر باشد تا بتواند استعداد‌های مستعد پژوهشی را شکوفا کند همچنین «مدیر پژوهش محور» باید دانش آموزان را به فعالیت پژوهشی، تشویق و ترغیب کند.

نوری جان باختن دو دانش آموز کرمانشاهی در سانحه تصادف را تسلیت گفت و افزود: خود را در غم خانواده‌های داغدار دانش آموزان سهیم می‌دانم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک «روز پرستار»، گفت: پرستاران در عرصه کرونا بی‌وقفه تلاش کردند برخی از این عزیزان جان خود را در مسیر تأمین سلامت جامعه فدا کردند و ما قدردان این قشر زحمتکش هستیم.

شایان ذکر است؛ در این همایش از ۴۵ اثر پژوهشی دانش آموزان، با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، که بصورت همزمان از طریق فضای مجازی در سراسر کشور، برگزار می‌شد، تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا