اعلام فراخوان رویداد پیوند در حوزه صنایع خلاق

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فراخوان رویداد «پیوند» به منظور شناسایی طرح‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه صنایع خلاق با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همکاری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق منتشر شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، رویداد «پیوند» حوزه صنایع خلاق به منظور بهم‌رسانی شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌های این حوزه و با هدف شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های استارت‌آپی جذاب و توانمند و معرفی آن‌ها به شتابدهنده‌ها (اعم از دانش بنیان یا غیر دانش بنیان) و سایر سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه اکوسیستم استارت‌آپی و در نهایت تامین بخشی از هزینه‌های شتابدهی کسب و کارهای نوپا به‌صورت بلاعوض، روز ۲۸ دی‌ ماه سال جاری با حمایت صندوق نوآوری برگزار می‌شود.

در این رویداد ایده‌­پردازان و استارت‌آپ­‌هایی که هنوز به مرحله MVP(محصول قابل ارائه) نرسیده‌­اند، طرح‌­های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال می­‌کنند و از بین طرح­‌های دریافت شده، پس از غربالگری اولیه، تعدادی از طرح­‌ها انتخاب می‌شوند. سپس برای صاحبان ایده و اعضای استارت‌آپ‌­های منتخب کارگاه‌های آموزشی برگزار می­‌شود و پس از آن مرحله دوم غربالگری انجام خواهد شد که از بین شرکت­‌کنندگان، تعدادی برای حضور در رویداد پایانی انتخاب شده و یک فرآیند آموزشی کوتاه مدت را برای آمادگی ارائه به سرمایه‌گذار طی می­‌کنند.

همچنین در روز برگزاری رویداد، صاحبان ایده و استارت‌آپ­ها، طرح­‌های کسب و کاری خود را به شتابدهنده‌­ها، سرمایه‌گذاران و مجموعه­‌های سرمایه­‌گذاری و نیز صاحبان صنایع ارایه می­‌کنند و زمینه برای جذب سرمایه مرحله بذری و همچنین استقرار تیم‌های نوآور در شتابدهنده‌­ها، پارک­‌های علم و فناوری و مراکز رشد فراهم می­‌شود.

رویداد «پیوند» در راستای طرح هم‌­سرمایه‌­گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شده است. در این رویداد، در صورتی که شتابدهنده‌­ها و مراکز رشد پس از ارزیابی و تایید ایده‌­های نوآورانه، تصمیم به سرمایه‌گذاری روی آن طرح بگیرند، صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۸۰ درصد هزینه شتابدهی را تامین می‌کند.

علاقمندان جهت حضور در رویداد «پیوند» در حوزه صنایع خلاق می‌توانند تا دوم دی‌ماه سال جاری با مراجعه به سامانه غزال به آدرس https://ghazal.inif.ir ثبت نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۶۶۱۲۸۰۶۸-۰۲۱ و ۰۹۳۶۶۱۲۹۱۰۱ دبیرخانه رویداد تماس بگیرند.

لازم به ذکر است تمامی ‌هزینه‌های برگزاری رویداد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده و شرکت در این فرآیند توانمندسازی کاملا رایگان است.

به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی،، یکی از الزامات توسعه کسب‌وکارهای نوپا، انجام فعالیت‌های توانمندسازی با هدف توسعه فناوری است. در راستای توانمندسازی هرچه بیشتر استارت‌آپ‌ها و کاهش احتمال شکست این کسب و کارهای نوپا، نهادهایی به نام شتابدهنده‌ها شکل گرفته‌اند.

شتابدهنده یک سازمان منسجم و مشخص است که افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب و در یک دوره چندماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه‌ اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران را ارائه می‌کند. هر تیمی‌ که موفق به اتمام دوره شتابدهی شود، به شرکتی نوپا تبدیل می‌شود که شتابدهنده به ازای خدمات ارائه‌شده، معمولا درصدی از سهام آن شرکت نوپا را از آن خود می‌کند. در واقع، شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاران جسورانه هستند. 

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در راستای تکمیل چرخه ایده تا بازار و کمک به استارت‌آپ‌­ها و ایده‌­پردازان، اقدام به طراحی خدمتی جهت توانمندسازی استارت‌آپ‌­ها تحت عنوان دوره «پیوند» کرده ‌است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا