نوآوری باز، راهبردی موفق برای اتریش + PDF

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت کشور اتریش این است که شهروندان، شرکت‌ها، موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها از نیروی نوآوری برخوردارند. در دوره‌ای که چالش‌های جهانی رو به فزونی است، اهمیت نیروی نوآوری بیش از هر زمان دیگری است.

به گزارش کارآفرینی پرس، اتریش یکی از اولین کشورهای جهان است که استراتژی ملی نوآوری باز را تدوین و اجرایی نموده است. مهم‌ترین هدف ما این بود تا با تدوین این استراتژی، همکاری میان حوزه‌های اقتصادی، علمی، اداری و اجتماعی را تسری بخشیم. در یک فرآیند مشارکت باز، برای علاقه‌مندان از حوزه‌های مختلف این امکان فراهم شد تا آن‌ها بتوانند هم در چارچوب کارگاه‌های آموزشی که به طور گسترده ارائه شده بود و هم به وسیله مشاوره و شرکت در نظرسنجی آنلاین، فعالانه در شکل‌دهی استراتژی ملی نوآوری باز مشارکت داشته باشند.

برای دریافت فایل مقاله نوآوری باز به فارسی اینجا را کلیک کنید.

رویکرد باز موفقیت آمیز بود، چراکه استراتژی تدوین شده پیش ِ رو حاصل کار نقش آفرینان بیشماری از حوزه‌های اقتصادی، علمی، اداری و همچنین تلاش تعداد زیادی از شهروندان علاقه‌مند است. در این استراتژی این افراد و گروه‌ها جملگی مسائل مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند: ایجاد فرهنگ نوآوری باز، ساخت شبکه‌های نوآوری، مشارکت بیشتر مردم در برنامههای پژوهشی، دسترسی آزاد، مدل‌های منصفانه برای پاداش‌دهی به فعالیت‌های فعالان در فرایند جمعسپاری و بسیاری دیگر از مسائل مرتبط.

حاصل این تلاش فهرست جامعی از اقداماتی است که ما آن را نه به عنوان پایان فعالیت‌هایمان، بلکه سرآغاز آن تلقی می‌کنیم. اجرایی شدن و پیاده‌سازی این استراتژی اکنون به خود ما بستگی دارد، تکلیفی که با اعتقاد و تعهد در پی عمل بدان بر می‌آییم و در این زمینه به حمایت مؤثر شما امید بسته‌ایم

بیشتر بخوانید:

با متولیان اصلی علم، فناوری و نوآوری در اتریش آشنا شوید + PDF

ارزیابی کلی سیاست‌های نوآوری اتریش + pdf

سند استراتژی نوآوری اتریش + pdf

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
رایزنی فناوری و نوآوری سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا