ظاهر پورمجاهد: پیش بینی ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی برای سال آینده در استان همدان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از پیش بینی ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی طی سال آینده دراین استان خبر داد و گفت: این رقم ۱۰ درصد بیشتر از اشتغال برنامه ریزی شده برای استان همدان در سال جاری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «ظاهر پورمجاهد» روز پنج‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان، اظهار داشت: برنامه راهبردی اشتغال استان تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده و برهمین اساس دستگاه های اجرایی به تفکیک سهمیه برای تحقق اشتغال هدفگذاری شده، تلاش می کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای توسعه اشتغال و رونق تولید، افزود: در سال جاری سهمیه اشتغال استان همدان ۱۹ هزار و ۷۰۰ شغل است که این میزان در سال ۱۴۰۱ باید افزایش یابد.

به گفته او، تاکنون بیش از ۷۰ درصد تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال جاری محقق شده که بی تردید سهم سازمان های جهادکشاورزی و صمت به لحاظ ارتباط مستقیم با بخش تولید بیشتر از دیگر دستگاه ها است.

پورمجاهد از مدیران و روسای دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع اشتغال خواست طرح و برنامه های پیشنهادی خود را به دبیرخانه کارگروه ارائه کنند تا بررسی و تحلیل‌های لازم در مورد آنها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همدان باید تکلیف خود را در تحقق اشتغال و سرمایه‌گذاری به خوبی انجام دهند، افزود: با تلاش مدیران می‌توانیم کارها را پیش برده و به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای موجود نرخ بیکاری سالانه در استان همدان ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت برای کارآفرینی و اشتغال نیز ۴۲.۸ درصد است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا