سید مصطفی آذرکیش: کارآفرینی دانش‌آموزان مبتنی بر سند چشم انداز ۱۴۰۴ آموزش و پرورش کشور است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آذرکیش با اعلام خبر بیش از ۴۰ هزار هنرجو برای پایه دهم به هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: ورود کارآفرینی دانش‌آموزان مبتنی بر سندچشم انداز ۱۴۰۴ آموزش و پرورش کشور است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری شبستان از البرز، « سیدمصطفی آذرکیش» با حضور در نخستین همایش و نمایشگاه کارآفرینی آموزش و پرورش استان البرز که عصر شنبه 6 آذر در هنرستان علامه امینی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: طی سال تحصیلی 1400 بیش از 40 هزار هنرجو برای پایه دهم به هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش رفتند.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: شیوع بیماری کرونا باعث نشد که از تعداد دانش آموزان هنرستان ها کاسته شد.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه بیان کرد: هنرآموزان نیازمند یادگیری رشته های مهارتی هستند برای این مهم نیز ارتقاء میزان فضاهای هنرستانی، تأمین مربی حرفه ای و تجهیزات علمی با همت خیران مدرسه ساز و دستور ساخت فضاهای آموزشی ممکن است.

به گفته وی، توسعه فضای هنرستان های کشور نیازمند تحقق بودجه 1401 در برنامه هفتم توسعه است که در این جریان تقویت هنرستان ها مورد نظر است.

وی ادامه داد: بیش از 45 هزار کلاس درس در هنرستان های کشور دائر است که این مهم نیاز به حمایت برنامه های شاخص اجرایی دارد و در این رابطه 200 رشته مهارتی در هفت هزار و 100 هنرستان کشور وجود دارد.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برمبنای اهداف قانون برنامه ششم توسعه، نیمی از دانش آموزان دوره متوسطه باید در هنرستان های فنی و حرفه و ای و کاردانش بنابر برنامه پنج ساله تحصیل کنند.

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته به منظور تجهیز هنرستان ها از محل فروش 2 درصد عوارض گاز و بودجه سنوانی تجهیزات مبلغ 200 میلیاد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

آذرکیش عنوان کرد: کارآفرینی از جمله شاخص های مدارس کشور در سند چشم انداز 1404 است و هدف آموزش و پرورش از اجرای این طرح ارتقاء میزان مهارت های فنی و حرفه ای دانش آموزان است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری شبستان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا