اجرای ۱۵۷ هزار طرح در ۱۷۰ رسته شغلی توسط بنیاد برکت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۱۵۷ هزار طرح در ۱۷۰ رسته شغلی توسط بنیاد برکت در کشور ایجاد شده‌ است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، محمد ترکمانه در حاشیه بازدید از طرح‌های مختلف تولیدی بنیاد برکت در استان مازندران و شهرستان ساری و قایمشهر، با اشاره به اینکه طرح های بنگاه‌محور به تقویت  طرح‌های خرد کمک می‌کند تا محصول تولیدی به فراوری برسد، اظهار کرد: ۱۵۷ هزار طرح در ۱۷۰ رسته شغلی توسط بنیاد برکت در کشور ایجاد شده‌است و با حمایت دولت و اعطای تسهیلات توسط بنیاد برکت و بانکهای عامل تا سال آینده این طرح‌ها به ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار طرح می‌رسد.


ترکمانه با اشاره به حضور ۸۰۰ نفر تسهیل‌گر و ۲۲ تسهیل‌گر در مازندران گفت: بنیاد برکت در سراسر کشور تعداد زیادی تسهیل گر دارد و تسهیل‌گران افرادی هستند که به متقاضیان، آموزش می‌دهند و تا سه سال آنان را همراهی می‌کنند تا آن شغل پایدار شود و نحوه جذب تسهیلگران از طریق‌فراخوان ها خواهد بود.

وی افزود: بنیاد برکت در ۱۲ هزار روستای کشور حضور دارد و در سال آینده این رقم به ۲۰ هزار روستا افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به میزان اعطای تسهیلات به متقاضیان گفت: بنیاد برکت تاکنون ۶۰ هزار طرح به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات، را حمایت کرده است و  تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ هزار طرح برسد و همچنین ۴۰۰ طرح از این تعداد به گلخانه‌ها اختصاص دارد.


ترکمانه با اشاره به اهمیت فراوری محصولات در رشد اقتصادی از اجرایی شدن پنج هزار طرح در مازندران خبر داد و افزود: با حمایت استاندار مازندران این طرح ها به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.


وی گفت: بانکهای عامل سپه، ملی، صادرات و پارسیان، صندوق کارآفرینی امید و بانک کارافرین جهت اعطای  تسهیلات همکاری کرده اند و تسهیلات با نرخ بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود.

 مدیرعامل بنیاد برکت در پاسخ به اینکه توسعه متوازن در استانها حایز اهمیت است و بنیاد برکت در پیشگیری و مدیریت چالش‌های احتمالی چه اقدامی انجام داده است اظهار کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و سند امایشی ملی و نیازها و فرصتهای یک منطقه ورود می‌کنیم تا شناسایی قابلیت هر استان و توانمندی Hن به درستی صورت گیرد و تسهیلگران نیز در اولویت بندی ها نقش دارند.

 ترکمانه با اشاره به عنوان “برکتی نو” خاطرنشان کرد: بنیاد برکت علاوه بر ۱۷۰ رسته، یک رویکرد جدید بنام برکتی نو در سال جاری داشت که کسب و کار نوآورانه است و در کل کشور آن را توسعه خواهیم دادY دراین حوزه ۲۰۰ رشته، صادرات خدمات را علاوه بر صادرات کالا را انجام خواهیم داد.


وی گفت: روستای خرماکلا نیز “روستای گلخانه ای کشور” نام‌گذاری شده است و ۴۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است؛ طرح یک روستا یک محصول را که طرح جهانی است در ایران پیاده می‌کنیم؛ ۴۰۰ طرح گلخانه مورد حمایت ویژه در مازندران و ۱۰۰ طرح گلخانه ای در روستای خرما کلا ایجاد شد و ایجاد تعاونی در حذف دلال‌ها و توسعه صادرات با مشارکت مردم محقق شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا