افزایش دو برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سمنان

معاون اقتصادی استاندار سمنان از افزایش دو برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، محمدرضا صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه در ابتدای سال ۷۱ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت می‌کردند گفت: این تعداد هم اکنون به ۱۰۱ شرکت دانش‌بنیان رسیده و ۴۵ شرکت هم در صف داوری معاونت علمی ریاست جمهوری هستند.

وی با بیان اینکه ستادی مختص شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تشکیل و مشکلات این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت  افزود: در حوزه نیرو و انرژی و تامین اب در استان از شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح شهید احمدی روشن و تانا استفاده شده و در حوزه کشاورزی هم تلاش شد با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره وری افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش ۷ برابری فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی در استان  تصریح کرد: در حوزه معدنی، هوشمند سازی معادن، فرآوری مواد معدنی تعداد واحد‌های فرآوری معدنی استان از ابتدای سال تاکنون از ۳ واحد به ۱۱ واحد رسیده است.
صادقی بیان کرد: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، استان سمنان را به قطب فناوری در کشور تبدیل کنیم.

محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان هم در بخش گفت و گوی تلفنی خبر سمنان گفت: با برگزاری رویداد‌های مختلف داخلی و حضور در رویداد‌های خارجی، شرکت‌های دانش‌بنیان را با سرمایه گذاران داخلی و خارجی آشنا کردیم.
وی افزود: ۵۰۰ شرکت فناور در پارک و مجموعه دانشگاهی استان سمنان فعال هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا