گردهمایی ۶۰۰۰ هزار نفری اعضای فناور دانشگاه آزاد اسلامی/ ۲ هزار گروه فناوری و استارت‌آپ جذب خواهند شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش گام دوم این دانشگاه خبر داد و گفت: در این همایش هزار پژوهشکده، هزار استارت‌آپ، هزار شرکت فناورانه و خلاق و پنج تا شش هزار نفر از اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند یافت.  

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری این دانشگاه، اظهار کرد: امروزه جهاد برای رسانه‌ها بحث توسعه اقتصادی است که بزرگترین خاکریز جنگ با دشمن است و یکی از بزرگترین خاکریزها حوزه تحقیقات و فناوری است.

وی ادامه داد: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این دو سال و نیم گذشته اقداماتی انجام داده که نتیجه آن چهار یا پنج قانون عمده است و بطور کل در ستاد فناوری دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی سیاستگذاری‌هایی در راستای حمایت و رفع موانع برای توسعه فناوری انجام می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی در رابطه با سراهای نوآوری این دانشگاه، گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ سرای نوآوری در کشور به صورت کاربردی در حال فعالیت هستند و با توجه به ویژگی‌های فناورانه خود به شرکت‌های دانش بنیان هر شهر کمک می‌کنند.

وی از دیگر اقدامات معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد را ایجاد آئین‌نامه‌هایی اعلام کرد که یکی از آنها آئین‌نامه ای در حمایت از طرح‌های فناوری اعضای هیات علمی دانشگاه است تا این طرح بتواند به اساتید فناور دانشگاه آزاد کمک کند، آئین‌نامه دیگر در رابطه با سیاست‌های حمایت از طرح‌های فناورانه دانشگاه آزاد است که در آن دانشجویان و اساتیدی که اقدامات فناورانه انجام می‌دهند، مورد تشویق قرار می‌گیرند و پیشرفت می‌کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آئین‌نامه دیگر این دانشگاه، خاطرنشان کرد: استفاده و بهره برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اقداماتی بود که در این دو سال و نیم انجام شد. چرا که دانشگاه آزاد پر تعدادترین و پر امکانات ترین و مجهزترین کارگاه‌های دانشگاه‌های کشور را دارد. در این آئین‌نامه شرکت‌های فناور و خلاق در قالب یک سری شرکت، مدیریت و بهره وری از این آزمایشگاه‌ها را به عهده می‌گیرند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در تهران بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار شتاب‌دهنده‌ها و مراکز خصوصی بیرون از دانشگاه قرار گرفته تا با کمک نیروهای دانشگاه آزاد در زمینه تحقیقات و فناوری فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هنوز از این ظرفیت‌ها ۱۰ درصد هم استفاده نشده، تاکید کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی این است که استاد و دانشجوی فناور اگر علاقه به کار دارند، دانشگاه آزاد آنها را با آغوش باز مورد پذیرش قرار می‌دهد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: اقدام بعدی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری بود که با سرمایه ثبتی ۲۵ میلیارد تومانی ثبت شد و به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. افق این صندوق نیز این است که به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

دهقانی فیروزآبادی در رابطه با تسهیلات معاونت تحقیقات به توسعه نوآوری و زیست بوم فناوری در این دانشگاه گفت: معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فضای استقرار، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، امکانات خود را در اختیار شرکت‌های فناور قرار می‌دهد. اقدام بعدی این است که اساتید و دانشجویان حمایت می‌شوند، یعنی اگر دانشجویی در شرکتی مشغول به کار شود که در ارتباط با دانشگاه است، شهریه او حتی به صفر هم می‌رسد. امکانات دیگر در رابطه با ضمانتنامه‌ها است که از جانب صندوق فناوری به شرکت‌ها اعطا می‌شود. مصوبه اخیر صندوق نیز ۱۲۰ وام ۳۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه است. همچنین کمک‌های مالی بلاعوض به شرکت‌ها اعطا می‌شود.

وی با اشاره به همایش گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای رویدادهای ملی یک نقطه عطف است. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی تحت عنوان گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نامگذاری کرده که بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است. این رویداد با شعار هزار فناور، هزار شرکت و هزاراستارت آپ برنامه ریزی شده که ظرف ۶ ماه آینده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه افزود: در این رویداد که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، هزار پژوهشکده با زیرساخت‌های پژوهشی، هزار استارت آپ، هزار شرکت فناورانه و خلاق و پنج تا شش هزار نفر از اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این رویداد سه روزه در ۶ بخش برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هدفگذاری این برنامه این است که ظرف این ۶ ماه فعالیت چشمگیری در شناسایی شرکت‌های خلاق صورت گیرد و هزار تجهیزات آزمایشگاهی برتر شناسایی شوند. در این برنامه پژوهشگران واحدها و استان‌ها با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و استعدادها و تجهیزات به همه مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، دولتمردان و سران سه قوه عرضه خواهد شد و هزار گروه فناور جدید و هزار استارت‌آپ جذب خواهند شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا