چگینی: فارغ‌التحصیلان مهارت‌های کارآفرینی را قبل از ورود به بازار کار کسب کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: فارغ‌التحصیلان باید بتوانند مهارت‌های کارآفرینی را برای ورود به بازار کار کسب کنند نه اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی در مراکز و سازمانی که استخدام می‌شوند به عنوان کارآموز آموزش ببینند.

به گزارش کارآفرینی پرس، وحید چگینی با اشاره به مقوله مدرک‌گرایی با محوریت ارتقاء جایگاه شغلی، خاطر نشان کرد: باید در کشور با فرهنگ‌سازی از ابتدای امر شرایطی فراهم شود تا جوانان ترغیب شده و مهارت فنی یاد بگیرند و صرفا به دنبال مدرک نباشند که این امر باید در سطح خانواده، مدارس و رسانه به‌ویژه در صداوسیما مورد توجه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای حضور دانشجویان دربازار کار از نظر اقتصادی فراهم شود، اظهار کرد: باید جذب نیروی تکنسین به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیلان دانشگاه ها در عمل ببینند نیاز نیست صرفا به دنبال مدرک باشند.

چگینی با بیان اینکه در کشورهای غربی جوانان به‌سمت دوره‌های مهارتی گرایش پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: پرداخت حقوق آن‌ها به گونه‌ای است که تا حد زیادی با مدرک تحصیلی برابری پیدا می‌کند، فردی که مهارت ویژه‌ای دارد می‌تواند حقوقی برابر با کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت کند که موجب فرهنگ‌سازی در سطح جامعه و آموختن دوره‌های مهارتی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با بیان اینکه باید مراکزی باشد که در امر مهارت‌آموزی توانمند باشند، افزود: در برخی از کشورهای جهان امکانات و زیرساخت‌هایی برای مهات‌آموزی با تاسیس مراکزی فراهم شده که به خوبی آموزش‌های لازم را در همه سطوح و در رشته‌های متنوع به جوانان آموزش می‌دهند، این امر باید در کشور ایران نیز تقویت شود زیرا آموزش‌های عملی کافی نبوده و بیشتر به‌صورت نظری است. فارغ‌التحصیلان باید بتوانند مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کرده تا زمانی که در مراکز و سازمان‌ها استخدام می‌شوند مهارت کافی را برای تغییر و تحول داشته باشند.

چگینی در خصوص مهارت دانشجویان بیان کرد: دانشگاه‌ها با تغییر نگرش، باید بخشی از آموزش‌ها را به این امر اختصاص دهند که فارغ‌التحصیلان با نرم‌افزارها و روش‌های کارگاهی بیشتر آشنا شوند و با صنعت ارتباط داشته باشند اگر واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت قرارداد داشته باشند می‌توانند دانشجویان را برای دوره کارآموزی اعزام کنند تا آموزش‌ها را به‌صورت عملی بگذرانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، گفت: دانشجویان باید به سمت کارآفرینی پیش بروند و آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم دانشجو را پس از فراغت از تحصیل با زحمت کمتری وارد بازار کار کنیم تا برای جامعه مفید باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا