محمود کریمی بیرانوند: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اولویت کشور است

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت کار گفت: اولویت کشور در حوزه اشتغال، حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کریمی بیراوند عصر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بار ایجاد اشتغال بر عهده استان‌ها است، اظهار کرد: همچنین ارتباط خوبی بین بخش خصوصی و مردمی اقتصاد با بخش دولتی وجود دارد.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری کشور به ۷.۶ درصد رسیده است، گفت: تعهد چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری ۲۰ هزار نفر بود، اما باوجود مشکلات اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است و صحت‌سنجی شغل‌های ایجاد شده نیز در این استان مطلوب است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری از نرخ کشوری بالاتر است، یادآور شد: این آمار در استان‌های زاگرس‌نشین جای امیدواری دارد، منابع طرح تصکا موجب ایجاد مشاغل پایدار شده است.

کریمی با تاکید بر اینکه حسب دستور رئیس جمهور کارگروه استان‌های زاگرس‌نشین در کشور تشکیل شد، عنوان کرد: مصوبات این کارگروه در حال پیگیری است.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اولویت کشور در حوزه اشتغال، حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، توضیح داد: بایستی ۵۰ درصد مصوبات کارگروه تخصصی اشتغال در استان‌ها مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

وی با بیان اینکه سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: کارفرمایان و افراد جویای کار می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند، این سامانه به‌دنبال ارتباط بدون واسطه و راحت کارفرمایان و افراد جویای کار است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا