آغاز فعالیت مجتمع فناوری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: با استقرار کامل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، مجتمع فناوری مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، علی سپهری افزود: بخش عمده ای از اعتبار تجهیز و راه اندازی این مجتمع از محل یک میلیارد تومان اعتبار معاونت علمی ریاست جمهوری بوده است.  

وی اظهار داشت:  این مجتمع که با حمایت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بازسازی سوله‌های قدیمی واقع در بخش جنوبی دانشگاه و محوطه‌سازی پیرامون آنها ایجاد شده، با حدود ۱۰ هکتار عرصه، شامل سه هکتار مجموعه کارگاهی و هفت هکتار زمین زراعی است.

سپهری ادامه داد: در این مجتمع هشت باب کارگاه ۱۲۴ متری و چهار باب کارگاه ۶۲ متری ایجادشده، همگی آنها دارای تمامی امکانات شامل سالن اصلی، دفترکار، انبار ورودی مواد اولیه، انبار محصولات تولیدی، سرویس بهداشتی و آشپزخانه با بهترین کیفیت ساخت، تجهیز و ایمنی برای فعالیت‌های تولیدی دانش‌بنیان با دسته‌بندی صنایع شیمیایی و معدنی، فلزی، غذایی و کشاورزی است.

وی افزود: زمین زراعی نیز با امکانات کامل آبیاری تحت فشار بارانی، آماده و درحال بهره‌برداری توسط واحدهای فناور کشاورزی است. تمامی این فضاها و امکانات با شرایط و تسهیلات بسیار مناسب در اختیار واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد و نوآوری قرار می‌گیرند.

مدیرورابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: خوشبختانه با تبادل تفاهم‌نامه‌ای جدید با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تخصیصص بخش اول اعتبار آن، عملیات فاز دوم توسعه این مجتمع نیز با ساخت یک باب گلخانه‌ هزار متری برای تولیدات کشاورزی آغاز شده است.

سپهری با بیان اینکه موقعیت بسیار عالی، فضای کافی و زیرساخت‌های ایجادشده در این مجتمع، توسعه بیشتر آن را نیز با ساخت کارگاه‌ها و گلخانه‌های بیشتر میسر می‌سازد، اظهار داشت: امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی و کشوری این امر نیز محقق شده و بتوانیم پاسخگوی تقاضای زیاد فناوران فعال در عرصه تولیدات دانش‌بنیان باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا