مدیرکل پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس: آموزش مهارت‌های‌ کارآفرینی باید در تدوین برنامه درسی دانشگاه‌ها گنجانده شود

علی جعفریان دهکردی گفت: آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای ایفای نقش فعال در جامعه شامل مهارت‌ در زمینه نوآوری، کارآفرینی، نقش‌آفرینی در اقتصاد باید در برنامه‌های درسی مرسوم دانشگاه‌ها گنجانده شود.

به گزارش کارآفرینی پرس، علی جعفریان دهکردی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت آموزش عالی کشور، همگامی و همترازی با دانشگاه‌های برتر جهان استف خاظر نشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های سطح یک دنیا کاملا مورد اعتماد جامعه خود هستند لذا رویکرد حل مسائل و مشکلات جامعه و ترسیم افق آینده علم، فناوری و صنعت بر پایه تولید علم در کشور ۲ وظیفه اصلی دانشگاهها در افق ۱۴۰۴ بوده و مأموریت اخیر فقط از عهده دانشگاه‌ها و به تبع آن آموزش عالی برمی‌آید.

مدیرکل پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه افزود: همگامی با دانشگاه‌های برتر جهان به معنی دنباله‌روی نیست و کشور باید الگوهای بومی خود را داشته باشد و زمانی‌که چنین چشم‌اندازی ترسیم می‌شود؛ حضور فعال در عرصه جهانی، خوداتکایی، استقلال مالی و انجام پژوهش‌های بین‌رشته‌ای که حل مسائل مهم جهانی که در گرو توسعه این مطالعات است، جزو مأموریت‌های دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ دانشگاه‌ها باید محیطی را فراهم کنند که افرادی که در این زیست‌بوم قرار دارند، توسعه‌یافتگی را نسبت به جامعه بیرونی به‌صورت کامل، احساس کرده و جامعه بیرونی نیز باید حس اعتماد کامل به دانشگاه‌ها داشته باشد.

جعفریان با اشاره به اینکه انجام این مأموریت‌ها مسیر را مشخص می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس، برنامه درسی باید طوری طراحی شود که این مهارت‌ها را در کنار دروس تئوری و مفاهیم پایه به دانشجویان آموزش دهد و مهارت ارتباط با جامعه را به دانشجو منتقل کند، آموزش مهارت‌ در زمینه نوآوری، کارآفرینی، نقش‌آفرینی در اقتصاد و در مجموع مهارت‌های مورد نیاز برای ایفای نقش فعال در جامعه در کنار سرفصل‌های درسی مرسوم دانشگاه، باید گنجانده شود.

پایان پیام/

اگر به اخبار مثبت علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا