سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

وام اشتغال زنان سرپرست خانوار تسهیل شد

کسب و کار نیوز- هیات وزیران افزایش و تقویت توان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را در جهت تسهیل وام اشتغال زنان سرپرست خانوار به تصویب رساند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فرارو، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ با هدف تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کار‌های خرد و کوچک راه‌اندازی شد. در حال حاضر ۷۰ درصد از منابع این صندوق سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌هاست که ضامن آن‌ها نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود.

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در کنار بانک توسعه تعاون بازوی مالی مهم بخش تعاون به شمار می‌رود که تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کار‌های خرد و کوچک را برعهده دارد و تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کار‌های خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند. به همین منظور این صندوق در جهت توسعه و تقویت اقتصاد مردمی نیازمند افزایش سرمایه است تا بتواند حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های تعاونی داشته باشد.

شهریور ماه امسال سید احسان خاندوزی – وزیر امور اقتصادی و دارایی – خبر از افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون به ۲۷۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم داد و گفت: تلاش ما این بوده تا کمک کنیم نهاد‌های پشتیبان تعاونی در دولت تقویت شوند و به همین منظور، افزایش سرمایه هم برای بانک توسعه تعاون و هم صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فرارو

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا