مهدی خالقی: 5هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت

مدیرکل امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: امسال ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، مهدی خالقی در سفر به خراسان جنوبی از وجود 70 صندوق پژوهش و فناوری در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: حمایت از صندوق‌های دانش‌بنیان در بحث رشد تولید در دستور کار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است. صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام می دهد.

وی افزود: تلاش می‌شود خدمات مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تنظیم و بسته‌بندی و به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است. یکی از بسته‌هایی که در سال‌جاری هدف‌گذاری و مورد استقبال قرار گرفته است بسته رشد تولید بود. در این راستا با تعاملی که با بانک‌ها صورت گرفته است، توانستیم بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

مدیرکل امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این امر سبب شد که بالغ بر 2.5 برابر رشد تولید محصولات دانش‌بنیان اتفاق بیفتد و شاهد رشد تولید باشیم.

وی به بحث ضمانتنامه‌های بانکی اشاره و یادآور شد: همچنین در خصوص ضمانت‌نامه‌های بانکی که شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث پروژه‌‌ها نیاز داشتند نیز حمایت‌هایی انجام و ضمانت‌نامه‌هایی صادر شده است.

خالقی اظهار داشت: همچنین در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیانی که در استان‌های کمتر برخوردار وجود داشتند برنامه ویژه ای دیده شده است و تیم‌هایی از صندوق نوآوری و شکوفایی در این استان ها مستقر و در جلسات اختصاصی که در همان استان‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می شد تسهیلات مصوب و قرارداد پرداخت نیز صادر می‌شود تا تسهیلات سریعتر به استان‌های کمتر برخوردار تزریق شود.در این راستا تلاش می شد با ارائه این خدمات شاهد رشد تولید محصولات دانش‌بنیان استان‌های کم برخوردار باشیم.

مدیرکل امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به صندوقهای دانش‌بنیان اشاره و گفت: در حال حاضر در سطح کشور حدود 70 صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد. در حال حاضر در هر استان یک صندوق پژوهش، نوآوری و فناوری فعال است. در تهران به دلیل وجود صندوق‌های تخصصی و دانشگاهی تعداد این صندوق‌ها بیشتر است.

وی به مهمترین اقدامات شاخص سال‌جاری اشاره کرد و گفت: ارائه بسته رشد تولید، صدور ضمانت‌نامه برای پروژه‌های بزرگ شرکت دانش‌بنیان و ارسال بسته‌های ویژه استان‌های کم‌برخوردار از جمله مهمترین اقدامات سال‌جاری بوده است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا