ثبت و پیگیری ۳۱۲ تیکت در اورژانس کسب و کار مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تایید توقف چند ساعته فعالیت اورژانس کسب و کار، گفت:‌ ۳۱۲ تیکت در اورژانس کسب و کار ثبت شده و حل آنها در حال پیگیری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی  با تایید توقف فعالیت اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طی دیروز 19 دیماه 1402، اظهار کرد:‌ قطعی این سامانه به‌دلیل جابجایی و انتقال خط تلفن بود که چند ساعتی طول کشید.

وی افزود: تا امروز 312 تیکت از طریق اورژانس کسب و کار مناطق آزاد ثبت شده است.

وی توضیح داد: در سیستم اورژانس کسب و کار متقاضی هم می‌تواند به‌صورت آنلاین و هم تلفنی مشکلات را اعلام کند، اینها به تیکت تبدیل می‌شود. پس از آن مشکلات در فرآیند ثبت و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد: 312 تیکت در فرآیند بررسی قرار گرفته و به مناطق و مدیریت‌های ذی‌ربط ارجاع شده و در حال پیگیری است.

عبدالملکی با یادآوری این‌که مسائل این تیکت‌ها متفاوت است، گفت: بعضاً یک مسئله‌ای است از جهت یک دستگاه دیگر مانند گمرک یا تعزیرات با مشکل مواجه شده که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، این موارد از طریق همان دستگاه پیگیری می‌کند تا به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: گاهی هم مشکلات ناشی از ایراد در سیستم اداری مناطق آزاد بوده که در اسرع وقت برطرف می‌شود. نکته‌ای وجود دارد این است که هیچکدام از تیکت‌ها گم نمی شود و معاونت حقوقـی و بازرسی و امور مجلس یک به یک تیکت‌ها را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به چگونگی شکل گرفتن ایده ایجاد اورژانس کسب و کار، یادآور شد:‌ در سفر به مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران، کارخانه‌داران و کارآفرینان مشکلات خود را مطرح می‌کردند. اگر اینها بنده را پیدا نمی‌کردند ممکن بود مشکل همچنان باقی می‌ماند. بر این اساس ایده سامانه اورژانس کسب و کار اجرایی شد که با استفاده از‌ آن عملاً از کف میدان مشکلات را شناسایی کرده و برخی‌ را با یک تلفن، تغییر در سامانه‌ای  یا بخشنامه حل کرده‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: اورژانس کسب و کار از آغاز فعالیت تا کنون بسیار مفید بوده و توانسته‌ایم برخی از رویه‌های اشکال دار را شناسایی کرده‌ایم. قطعاً با این اورژانس روز به روز فرآیند رسیدگی به مسائل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در مناطق آزاد تسریع می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا