اولین رویداد مردمی اشتغال در کردستان برگزار شد

 اولین رویداد مردمی اشتغال با محوریت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان کردستانی با همکاری اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سنندج برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کردستان روز سه‌شنبه در حاشیه این رویداد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد در استان ایجاد فضای صمیمی با حضور دانش آموختگان جویای کار و کارفرمایان است تا صاحبان صنایع تولیدی بتوانند، نیروی کار مورد نیاز خود را از بین شرکت کنندگان انتخاب کنند.

شاهین فکور افزود: ایجاد فضای گفت و گو بین نمایندگان کارفرمایان و صنایع و دانش آموختگان، بستری است تا نیازهای هر دو طرف در آن تبیین شود.

وی اضافه کرد: شناخت نیروی کار ماهر و از سویی آشنایی با فضای کسب و کار در واحدهای تولیدی استان اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با اشاره به اینکه این برنامه کار تشریفاتی و نمایشی نیست بلکه ایجاد فرصتی برای گفتگوی صمیمانه بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارفرمایان است، گفت: آنچه در خروجی رویداد مردمی اشتغال مدنظر است جذب نیروی مورد نیازواحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان جویای کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: در این رویداد تلاش می شود تا ارتباط مستقیم و آسان کارفرمایان و کارجویان برقرار و نیازمندیهای عرصه کار و اشتغال احصا شود و ظرفیتهای اشتغال نیر به اطلاع کارجویان برسد.

فرزاد پیشکاری اضافه کرد: در این رویداد ۳۰ کارفرمای صنایع استان حضور داشتند تا فرصتی برای گفتگوی صمیمی بین فارغ التحصیلان استان جویای کار و با نماینده کارفرمایان این صنایع را فراهم کنند.

وی افزود: به منظور بهبود فضای کسب و کار سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی راه اندازی شده است که جویندگان کار بدون واسطه می توانند با حدود هفت هزار نفر از کارفرمایان واحدهای تولیدی مشاوره شغلی و ارتباط بگیرند و دانشجویان و کارجویان می توانند شغل متناسب خود را در هر استانی پیگیری کنند

کارفرمایان ۳۰ واحد صنعتی کردستان با اشتغال بالای ۵۰ نفر در این رویداد حضور داشتند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا