پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان حوزه حمل‌و‌نقل

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، دکتر محمدصادق خیاطیان در حاشیه دومین روز برگزاری رویداد «تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل» در جمع خبرنگاران، یکی از مأموریت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی را حمایت از توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: به‌هم‎رسانی طرف عرضه و تقاضا یکی از اقداماتی است که در صندوق نوآوری دنبال می‌شود و به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: برگزاری رویداد «تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل» و رویداد‌هایی از این دست ، کمک می‌کند تا طرف تقاضا، نیاز‌های خود را اعلام کند و از ظرفیت و توانمندی‌های خوب شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان طرف عرضه استفاده کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: حوزه ساختمان و حمل‌و‌نقل که توسط وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود، از گستردگی خوبی برخوردار است و حدود ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این بخش مشغول فعالیت هستند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به شعار «مهار تورم، رشد تولید» گفت: در همین راستا، بسته رشد تولید دانش‌بنیان را طراحی کرده‌ایم و در مجموع ۶۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است و درحال پرداخت به شرکت‌های دانش‌بنیانی هستیم که توانایی رشد تولید دانش‌بنیان دارند. از این مبلغ حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه مسکن و حمل‌و‌نقل اختصاص دارد که نشان‌دهنده توانایی بالای شرکت‌های دانش بنیان فعال این حوزه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون جهش دانش‌بنیان تصریح کرد: این قانون فرصت بسیار مغتنمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپایی است که به بلوغ و درآمد کافی نرسیده‌اند. در قانون اول دانش‌بنیان مصوب سال ۱۳۸۹ و نیز قانون جهش تولید دانش‌بنیان که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: بُعد پراهمیت این موضوع نیز، سرمایه‌گذارانی هستند که قصد دارند در بخش تحقیق و توسعه (R&D) و حوزه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کنند. این گروه از سرمایه‌گذاران نیز از اعتبار مالیاتی برخوردار شده‌اند.
آقای خیاطیان خاطرنشان کرد: بر اساس احکام دائمی قانون جهش دانش‌بنیان، از محل حقوق ورودی ماشین‌آلات، گمرک و عوارض صادراتی، منابع خوبی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها پیش‌بنی شده است. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا