عبدالرضا بازدار: ۳۵ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در البرز فعال هستند

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در این استان ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در زمینه های مختلف کشاورزی در مراکز رشد، پارک علم و فناوری وزارت جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری البرز فعال هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «عبدالرضا بازدار» روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی ترویج محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج برگزار شد با بیان اینکه استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور محسوب می شود، افزود: بخش کشاورزی این استان به لحاظ وجود کشاورزان پیشرو و موسسات تحقیقاتی ملی به عنوان قطب علم وفناوری در این بخش به شمار می رود.

وی به اهداف برگزاری این نشست هم اندیشی اشاره کرد و اظهار کرد: این نشست شروع یک حرکت خوب بین تولیدکنندگان و کشاورزان پشرو، تشکل ها و واحدهای دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی است تا شناختی از ظرفیت های استان کسب کرده و زمینه تولید محصولات فناورانه را ایجاد کنیم.

بازدار گفت: این ارتباطات و این شناختی که از این بخش ها به دست می آید به توسعه محصولات دانش بنیان و فناورانه خیلی کمک می کند زیرا محصولی که تولید می شود باید خریدار و محل مصرف آن نیز مشخص شود.

رییس جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: این نشست شروع یک حرکتی است که تولیدکنندگان و تشکل های تعاونی نمونه استان در زمینه های مختلف کشاورزی محدودیت ها ومشکلات ونیازهای خود در حوزه فناوری را بیان کردند و شرکت های دانش بنیان نیز توان و پتانسیل و محصولی را که تولید می کنند و به توسعه و بهره وری محصولات کشاورزی کمک می کند راارایه داده و ارتباطات برقرار شده است.

وی اضافه کرد: این نشست برای این برگزار شده تا محدودیت ها ومعضلات بخش کشاورزی را شناسایی کرده و به شرکت های دانش بنیان ارایه دهیم تا با تولید محصولاتی که به بهره وری و مکانیزه کردن و افزایش تولید بخش کشاورزی کمک کند برسیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: منابع آب و خاک این استان محدود است ضمن اینکه سطح و وسعت کمی داریم و در تولید محصولات کشاورزی نمی توانیم در سطح زیاد کار کنیم که باید توسعه افقی داشته باشیم بنابراین به سمت دانش بنیان ها رو آورده ایم تا وضعیت کمی و کیفی و کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینه دنیا هم به این سمت حرکت می کند، افزود: در پهنه ۵۱۷ هزار هکتاری استان البرز نزدیک به چهار میلیون نفر زندگی می کنند که تراکم جمعیت فعالیت های ما را محدود می کند ضمن اینکه در حوزه تولیدات دامی و تغییر کاربری کشاورزی مشکلات زیادی داریم و روز به روز سطح بیشتری از عرصه ها از کاربری کشاورزی خارج می شود.

بازدار تصریح کرد: اگر بتوانیم با دانش و فناوری به حوزه کشاورزی وارد شویم اتفاقات خوبی رقم خواهیم زد که نمونه آن کسب رتبه اول عملکرد در واحد سطح در محصول گندم و کلزا در سطح کشور است که نشان از علمی بودن کشاورزی استان البرز است و تولیدکنندگان و باغداران به این ارتقاء اطمینان دارند.

وی با اشاره به اینکه در هوشمندسازی کشاورزی باید ورود کنیم، گفت: اگر بتوانیم خاک استان را با فعالیت های دانش بنیان زنده کنیم و خاک را تقویت کنیم و پوشش گیاهی را نیز تقویت کنیم ظرفیت خوبی در تولیدمحصولات دانش بنیان داریم.

بازدارتاکید کرد: در البرز و کشور هیچ راهی به جز دانش بنیان کردن فعالیت های کشاورزی نداریم و نمی توانیم آب و خاک و کود را هر گونه می خواهیم استفاده کنیم و در دنیا تعریفی برای آن نیست و دنیا به سمت افزایش بهره وری رفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا