درباره تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان

نجفی گفت: تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه می‌تواند باعث رشد شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم نجفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی بر اساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان در برنامه هفتم گفت: ما برای اینکه به خودکفایی برسیم بایستی شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم. این مسئله از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند به همین دلیل تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی بزرگ که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب شده بود در برنامه هفتم تقویت شد. 

وی ادامه داد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب مجلس حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است که یکی از این حمایت‌ها تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه صنعتی است به این صورت که واحد‌های صنعتی و بخش خصوصی که برای تحقیق و توسعه خود از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنند اعتبار مالیاتی به آن‌ها تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه باید در حوزه زیرساخت‌ها هزینه کنیم، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات و اعطای معافیت مالیاتی از جمله اعتباراتی است که به دانش‌بنیان‌ها تخصیص داده‌ایم. 

نجفی اظهار کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمین به صورت ۹۹ ساله در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود که بعد از یک دوره بهره‌برداری باید دوباره تحویل دولت داده شود. 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در سال‌هایی که تحریم نبودیم درآمد‌های نفتی‎‌مان بسیار بالا بود متاسفانه سیاست‌هایی که دولت‌های پیشین داشتند این درآمد‌ها را در حوزه زیرساختی هزینه نکردند و در مسائل روزمره این درآمد‌ها را هزینه کردند لذا در حال حاضر باید به سمت هزینه‌کرد در زیرساخت‌ها برویم. 

وی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه درواقع در زیرساخت‌ها هزینه می‌کنیم، افزود: وقتی زیرساخت‌ها رشد و توسعه پیدا کند واحد‌های صنعتی می‌توانند از خام‌فروشی دوری کرده و کالا‌های انتهای زنجیره ارزش را تولید کنند به همین دلیل این موضوع می‌تواند ارزآوری زیادی برای دولت داشته باشد و از خروج ارز از کشور جلوگیری کند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعطای مشوق‌های مالیاتی بدون شرط و شروط باعث خام‌فروشی در حوزه صنعتی شده و به همین دلیل برای نظام حمایتی در بخش مولد اقتصاد باید اقدام اساسی می‌کردیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا