طرح «تکام» در استان مرکزی اجرا خواهد شد

استاندار مرکزی گفت:طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» به عنوان سند تحول روستا در دولت سیزدهم و به منظور تثبیت جمعیت روستاها و مهاجرت معکوس در استان مرکزی اجرایی خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از وزارت کشور؛ جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان روز چهارشنبه ( 22 شهریورماه) به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه با اشاره به حضور حماسی مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی، بیان کرد: از موکب‌داران عزیز، خادمان و دستگاه‌های اجرایی قدردانی می‌کنیم که خالصانه تلاش کردند تا اربعین متفاوتی خلق شود و خوشبختانه رضایتمندی خوبی هم از عملکرد ستاد اربعین استان به ثبت رسید.

وی افزود: در ایام منتهی به اربعین، خدمات ارزشمند و با کیفیتی با حضور ۳۱ موکب در استان و ۵۵ موکب در خاک عراق و ۷۲ موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اراک و سایر نقاط استان ارائه شد.

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه توسعه روستاها از مطالبات جدی مردم است، گفت: طرح‌های هادی باید با سهولت و لحاظ شرایط مردم مورد بازنگری قرار گیرد تا به موج مهاجرت معکوس به سمت روستاها نیز شتاب ببخشد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» به عنوان سند تحول روستا در دولت سیزدهم و به منظور تثبیت جمعیت روستاها و مهاجرت معکوس در استان مرکزی اجرایی خواهد شد و متولی راهبری کار دفتر امور روستایی است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی خاطرنشان کرد: اسناد برای اجرا ابلاغ می شوند و تمامی دستگاه‌های مسئول در حوزه روستایی که در نگاشت نهادی نام برده شده‌اند باید اجرای طرح «تکام» را به عنوان یک کارویژه دنبال کنند ضمن اینکه دستگاه‌های ملی هم مسئول راهبری و نظارت هستند.

مخلص الائمه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مردم در انجام کارها، اذعان داشت: بدون حضور مردم کارها به سامان نمی‌رسد لذا گام‌های کوچک دولت با همراهی مردم به گام‌هایی بلند و مؤثری تبدیل خواهد شد که می تواند شرایط را تغییر دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت کشور

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا