مجوز واگذاری زمین به واحدهای فناور لرستان صادر شد

 رییس پارک علم و فناوری لرستان گفت: مجوز واگذاری زمین به واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در این پارک صادر شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، فرهاد نامداری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پارک علم و فناوری لرستان دارای حدود ۲۰ هکتار زمین تحت تملک است که این اراضی مشمول قوانین مناطق آزاد تجاری و معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله برای شرکت های فناور و دانش‌بنیان مستقر هستند.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در مسیر رونق تولید و حمایت از توسعه واحدهای فناور و دانش‌بنیان وجود داشت، مشکل واگذاری زمین به این واحدها بود که با تدوین طرح جامع عمرانی اراضی پارک و پیگیری‌های لازم، این طرح در هیات امنای منطقه مورد تصویب قرار گرفت و مجوز واگذاری زمین به واحدهای فناور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.

وی بیان کرد: اراضی قابل واگذاری این پارک دارای امکانات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌ها با استاندارد مناسب، شامل شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن و اینترنت هستند.

نامداری افزود: دسترسی به جاده، واقع شدن در پردیس دانشگاهی آیت اله کمالوند خرم آباد و مجاورت با مراکز علمی و دانشگاهی استان مانند دانشگاه لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه فنی و حرفه ای و همچنین نزدیکی به منازل مسکونی مسکن مهر نیز از دیگر مزایا و امکانات این اراضی است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که امروزه خرید زمین به ویژه برای کسب و کارهای نوپا یک رویا محسوب می شود، پارک علم و فناوری لرستان این امکان را برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند فراهم می‌کند تا بتوانند خط تولید کارگاهی خود را در شرایط مطلوبی که پارک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، راه‌اندازی کنند یا توسعه دهند.

نامداری با اشاره به اینکه تولید انبوه در پارک های علم و فناوری صورت نمی‌گیرد افزود: زمین دارای مجوز در فاز اول پنج هکتار و در قطعات ۲۵۰ تا ۷۰۰ متری قابل واگذاری است و همچنین قراردادها بصورت بلند مدت و با قابلیت تمدید تا ۹۹ سال منعقد می شود.

رییس پارک علم و فناوری لرستان گفت: فراخوان واگذاری اراضی بزودی آغاز می‌شود و پس از تسطیح اراضی مورد اشاره، واگذاری زمین به واحدهای فناور متقاضی واجد شرایط آغاز خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا