یک شرکت دانش‌بنیان رایانه‌های صنعتی برای هوشمندسازی صنعت ساخت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت رایانه‌های صنعتی شدند که در هوشمندسازی صنعت کاربرد داشته و آماده تولید انبوه است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، علی نوری، عضو یک شرکت دانش‌بنیان با تشریح کارکردها و فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: آخرین و جدیدترین محصول شرکت ساخت رایانه‌های صنعتی بوده که آماده تولید انبوه است. این محصول توانایی پردازش‌های مختلفی را دارد و برای تسریع در روند هوشمندسازی صنعت استفاده می‌شود.

وی افزود: محصول دیگر این شرکت پلتفرم ویژه هوش مصنوعی بوده و می‌تواند با استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی که می‌خواهند محصولات خود را در صنعت ارائه دهند، همکاری داشته و بستر سخت‌افزاری سفارشی فراهم کند.

فعال حوزه نوآوری و فناوری گفت: این شرکت در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی هم فعالیت داشته و پلتفرم‌های سخت‌افزاری برای نمونه‌سازی انجام پروژه‌ها با توجه به نیاز صنعت تولید می‌کند.

نوری درباره نحوه ساخت محصولات این شرکت بیان کرد: مواد اولیه‌ محصولات طبیعتاً وارداتی بوده به دلیل اینکه قطعات الکترونیک و آی سی‌ها داخل کشور تولید نمی‌شوند؛ اما طراحی‌ها و ساخت محصولات داخل انجام می‌شوند. این محصولات در فروشگاه‌های مجازی که در واقع پرمخاطب و شناخته‌شده هستند به مشتریان خرد و دارای پروژه‌ها به فروش می‌رسند.

وی درباره چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: توسعه بازار و ارتباط با فعالان توزیع محصول از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است. برای استفاده از محصولات این شرکت نیازمند فرهنگ‌سازی و ترویج اینترنت اشیاء هستیم که با توجه به چالش‌های کشور در مدیریت منابع یکی از نیاز‌های جدی، آگاه‌سازی مردم و مسئولان نسبت به الزام استفاده از این تکنولوژی و مزیت آن بوده که در گذر زمان حل خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا