شهرک فناوری در استان البرز احداث می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز از جانمایی و تخصیص زمین جهت احداث شهرک فناوری خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حمیدرضا عقاب‌نشین، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: این شهرک در شهرستان ساوجبلاغ و در شهر هشتگرد احداث می‌شود که مساحت فاز اول آن ۲۰ هکتار است.

وی درباره راه‌های مواصلاتی این شهرک عنوان کرد: در جانمایی زمین جهت احداث شهرک‌های صنعتی توجه به راه‌های مواصلاتی اهمیت فراوانی دارد از این رو  زمین تخصیص یافته جهت احداث شهرک فناوری در جوارد آزاد راه تهران کرج قرار دارد. همچنین فاصله آن با مترو شهر جدید هشتگرد حدود سه دقیقه است.

عقاب‌نشین درباره دلایل ایجاد این شهرک فناوری خاطرنشان کرد: شهرک‌های فناوری کمک زیاری به نهادینه‌سازی و کارآمد کردن فرایندهای تولید، انتقال، جذب، بومی سازی و اشاعه فناوری های نوین، استقرار نظام تجاری‌سازی و گسترش کارآفرینی و فرهنگ کار آفرینی داشته و ارتباطات و جریان دانش، میان نهادهای دولتی، واحدهای تولیدی فناور، موسسات تحقیق و توسعه و مراکز آموزشی و پژوهشی را تسهیل می‌کنند.

وی ارتقاء و بهبود ساختار صنعتی استان البرز از طریق تجهیز صنایع موجود به فناوری‌های برتر، اولویت دار و مهم را از دیگر شاخصه های شهرک فناوری دانست و افزود: شهرک فناوری مجموعه‌ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره‌ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری، زمینه ارائه حمایت‌های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری‌های جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه فناوری‌های جدید در کسب و کارهای تولیدی، زمینه ارتقاء توان رقابتی و توسعه فعالیت‌های آنها را پدید می‌آورد.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز در شهرک فناوری مانند سایر شهرک‌های صنعتی، تولید انبوه کالا نداریم اما به جای آن تولید آزمایشی در دستور کار است؛ چرا که تمرکز شرکت‌های مستقر در آن که دانش‌بنیان و فناور هستند انجام مطالعه، تحقیق و رفع نیازهای فناورانه صنایع است.

عقاب نشین ادامه داد: نحوه کار و فعالیت شهرک های فناوری با پارک‌های علم و فناوری شباهت هایی دارد اما راهبرد اصلی شرکت های مستقر در شهرک های فناوری، تامین نیازهای فناورانه صنایع است.

وی با اشاره به تصویب ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در هیات دولت گفت: پس از خرید زمین مورد نیاز جهت احداث این شهرک به دنبال عملیاتی کردن و احداث این شهرک هستیم و آیین کلنگ زنی آن به زودی انجام خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا