صولت مرتضوی: ساختار آموزشی کشور، بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، ساختار آموزشی کشور را بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانست و گفت: اگر مراکز آموزش فنی و حرفه ما آموزش صحیح بدهند با سرمایه‌ای متعارف می‌توان ابزار کار آموزش‌دیدگان را فراهم کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، سید صولت مرتضوی، در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز با بیان اینکه روزی فرا خواهد رسید که فرصت خدمت ما به پایان می‌رسد، گفت: مسئولیت دست به دست می‌شود، بنابراین باید از فرصت‌هایی که داریم به نحو عالی استفاده و به مردم خدمت کنیم چراکه خدمت در جمهوری اسلامی تکلیف است.

وی با بیان اینکه وظایف اداری و سازمانی خود را با برنامه‌ریزی به پیش ببرید، اظهار کرد: با مردم دوست باشید، ارباب رجوع را به عنوان دوست و نعمت بدانید و کارهای مردم را حل و کره گشایی کنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ترویج اقتصاد تعاونی یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: بخش تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تشکیل دهد و سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی در این راستا دنبال شود.

وی با بیان اینکه در بخش بیمه اجباری در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل رشد داشتیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سال جاری شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه در بخش بهزیستی هم باید در حوزه پیشگیری تلاش کنیم، گفت: مهمترین آسیب‌های ما تصادفات رانندگی و حوزه حوادث کار است و در این راستا با آموزش و ارتقای سطح دانش مردمی می‌توان بخشی از این آسیب‌ها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه مشارکت‌پذیری در حوزه بهزیستی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در حوزه توان‌خواهان و معلولان هم همسو با اهداف عدالت بخش دولت مردمی پیش خواهیم رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هنر خلق این است که اشتغال و درآمد داشته باشد، بر این اساس خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل راه‌اندازی کسب و کار مردم می‌دانید و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای گره‌گشایی‌ها تلاش و فرآیندهای پرپیچ و خم را کوتاه کنند تا کارآفرینان بتوانند کسب و کار ایجاد و برای دیگران کارآفرینی کنند.

مرتضوی با بیان اینکه ساختار آموزشی کشور را بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: اگر مراکز آموزش فنی و حرفه ما آموزش صحیح بدهند با سرمایه‌ای متعارف می‌توان ابزار کار آموزش‌دیدگان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی متذکر شد: اقتصاد چین را اشتغال خانگی نجات داد، آموزش، تسهیلات و پرداخت تسهیلات خرد برای مشاغل خانگی می‌توانند کمک زیادی در زمینه اشتغال‌زایی کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا