درباره ۴۹ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌ها تا سال ۱۴۰۱

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۴۹ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌ها تا سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، پیمان صالحی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به رشد تعداد دانش‌آموختگان دانشگاهی، تخصصی‌تر شدن مشاغل و حرکت به سمت کسب و کارهایی بر پایه فناوری، لزوم توسعه و بهره‌وری صنایع کشور، ایجاد مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی به منظور برنامه‌ریزی جهت آماده‌سازی و اشتغال مناسب دانش‌آموختگان دانشگاهی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: توسعه دوره‌های مهارت‌افزایی برای افزایش توانمندی‌های شغلی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، هماهنگی و همکاری جهت برگزاری مناسب دوره‌های کارآموزی و ارائه مشاوره‌های شغلی مناسب دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از اهداف ایجاد این مراکز است.

صالحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۹ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی ایجاد شده است. همچنین کتابی با عنوان مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، کتاب مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی از طریق بخش کتاب‌ها و گزارش‌ها در سامانه ساجد قابل مشاهده و دانلود است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا