سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

تخصیص ۲۱۰ هکتار زمین به صنایع دانش‌بنیان و پاک در استان زنجان

معاون وزیر صمت گفت: استان زنجان ۱۰ درصد توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی را به خود اختصاص داده و ۲۱۰ هکتاری در این استان به صنایع دانش‌بنیان و صنایع پاک اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، علی رسولیان معاون وزیر صمت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با بیان اینکه امسال ۷۰ میلیون مترمکعب زمین برای صنایع کشور در شرکت‌ شهرک‌های صنعتی ایران خریداری شده است، تصریح کرد: امید است با حمایت و توافقی که با استاندار زنجان داریم، سهم بیشتری از پساب شهری را به صنایع استان اختصاص دهیم که زیرساخت‌های آن از امروز آغاز می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه امسال استان زنجان ۱۰ درصد توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است، افزود: در خصوص بحث پساب شهری که به صنایع اختصاص پیدا کرد، امروز طرح انتقال پساب شهری برای شهرک‌های صنعتی استان زنجان کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: یک زمین ۲۱۰ هکتاری در این استان به صنایع دانش‌بنیان و صنایع پاک اختصاص پیدا کرده و امروز کلنگ‌زنی شد، امید است طی یک سال به بهره‌برداری برسد و بتواند فضای خوبی را برای استقرار صنایع زنجان فراهم کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور یکی از رویکردهای دولت سیزدهم است، گفت: طبق توافقات انجام شده با استاندار زنجان، یک زمین ۵ هکتاری برای ساخت برج فناوری در استان اختصاص خواهد یافت تا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و تغییر توسعه‌ها در آن‌ مستقر شوند.

رسولیان با بیان اینکه در صورت انجام فرآیندهای واگذاری زمین و موضوعات آن، از ابتدای سال آتی یک کار اجرایی و عملیاتی در رابطه با شهرک‌ فناوری شهر زنجان آغاز خواهیم کرد، اظهار کرد: اراضی‌های ساخته نشده یکی از مشکلات جدی موجود در کشور است که بخشی از آن به دلیل مشکلات فعال اقتصادی بوده و بخش اعظم آن نیز هم به دلیل اینکه فرد قصد ساخت‌وساز نداشته و اهداف دیگری داشته، بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 300 در حوزه صنعت کشور که کاملا تعطیل بوده‌اند به چرخه تولید بازگشته‌اند و به تبع آمار واحدهای تعطیل کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: سال گذشته حدود ۹۹۰ هکتار زمین و امسال ۵۰۰ هکتار زمین تاکنون پس گرفته‌ایم که سازمان بازرسی استان زنجان در این زمینه پیشرو بوده است تا فعال اقتصادی و صنعت‌گران واقعی آسیب نبینند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه یک هزار و 700 واحد صنعتی که زیر ۵۰ درصد تولید داشتند به چرخه تولید بازگشته‌اند به طوری که اکنون بیش از ۵۰ درصد در حال تولید است، خاطرنشان کرد: همدلی خوب موجود در استان زنجان، به توسعه صنعتی این استان بسیار کمک می‌کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا