دولت ضامن دریافت تسهیلات برای بانوان کارآفرین سرپرست خانوار می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی مشکلات بانوان کارآفرین برای دریافت تسهیلات ارایه ضمانت‌نامه است، گفت: در طرح صندوق ضمانت، دولت ضامن بانوان کارآفرین سرپرست خانواده می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا،«انسیه خزعلی» اظهار کرد: در یک سال و چند ماه گذشته در بخش‌های مختلفی برای بانوان برنامه داشتیم. البته توجه داشته باشید که معاونت زنان یک نهاد ستادی است و یک نهاد اجرایی نیست و وارد عملیات نمی‌شود، اما باید در چند بخش کار کند. یکی سیاست‌گذاری برای زنان، هماهنگی و برنامه‌ریزی و دیگری نظارت و ارزیابی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به برخی از برنامه‌ها توضیح داد: توانستیم در مدت این یک سال و چند ماه دو جلسه ستاد ملی با شش مصوبه داشته باشیم و این حرکت بسیار خوبی درمسیر بانوان است. در دولت گذشته اصلا ستادهای ملی بانوان تشکیل نشده بود، بنابراین فعال کردن ستاد ملی که یک میان بر هست، در بحث سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری بسیار مهم است.

وی افزود: ما مشارکت در تدوین بازنگری سند تحول را داشتیم. همچنین طرح جامع توانمندسازی زنان را در بخش کارآفرینی داشتیم؛ به خصوص برای زنان سرپرست خانوار که در حال حاضر در ۲۱ استان به مرحله عملیاتی رسیده و در ۱۰ استان دیگر مراحل اولیه در حال طی شدن است. با نظارت معاونت به کارآفرین تسهیلاتی داده و پشتیبانی هایی انجام می‌شود که زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، خزعلی تصریح کرد: در استان‌ها سعی می‌کنیم اعتباری برای ایجاد بازارچه بانوان در نظر بگیریم تا اینها از نظر بازار فروش هم حمایتی داشته باشند که طرح خیلی خوب پیش می رود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا