محمد دیوجان: ۱۲ کاریابی داخلی در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۲ دفتر کاریابی غیردولتی داخلی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و نیکشهر فعالیت می کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد دیوجان روز پنجشنبه در جلسه هیأت استانی کاریابی‌ها اظهارداشت: یکی از سیاست‌های محوری وزارت متبوع برای دستیابی به اهداف و مأموریت‌های حوزه اشتغال، استفاده از امکانات و توانمندی‌های بخش غیردولتی در این حوزه بوده که دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی به‌ عنوان بازوان اجرایی در حوزه اشتغال و بازار کار، می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.
وی افزود: کاریابی‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم شناخت و تنظیم بازار کار و حلقه واسط بین عرضه و تقاضای نیروی کار، با هدایت افراد به‌سوی رشته تحصیلی و شغلی مناسب و موردنیاز، در افزایش بهره‌وری نیروی کار می‌توانند سهم عمده‌ای داشته باشند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام مراحل مرتبط با صدور مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی طی ۱۰ روز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی هدف اصلی این اقدام را بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی بیان کرد.
دیوجان اظهارداشت: شروط لازم برای ثبت مجوز کاریابی غیردولتی داخلی، داشتن حداقل سن ۳۰ سال تمام، نداشتن سابقه کیفری موثر به تایید مراجع ذیصلاح، دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، داشتن گواهی طی دوره آموزش با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار و کاریابی از موسسات آموزشی معتبر، داشتن سابقه و تجربه کاری در زمینه فعالیت کسب وکار حداقل به مدت پنج سال و تایید صلاحیت فردی و حرفه‌ای متقاضی توسط هیأت استانی است.
وی گفت: متقاضیان دریافت مجوز تأسیس کاریابی‌های غیردولتی داخلی در صورت تمایل برای ثبت درخواست خود می‌توانند به نشانی: http://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا