راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه چمران در شورای گسترش آموزش عالی تصویب شد

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در زمین پنج هکتاری دانشگاه شهید چمران اهواز در شورای گسترش آموزش عالی به تصویب و تایید رسید.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «دکتر علی محمد آخوند» علی روز دوشنبه در آیین تجلیل ازپژوهشگران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: از مجموع زمین ۱۰ هکتاری میدان دانشگاه حدود پنج هکتار آن در اختیار شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و پنج هکتار مربوط به دانشگاه شهید چمران است و طی مکاتبات با استانداری و مسکن و شهرسازی توافقاتی صورت گرفت و مجوز راه اندازی پردیس علم و فناوری در هیات امنای این دانشگاه مصوب شد.

وی افزود: مصوبه راه‌اندازی این پردیس در چهار روز اخیر در شورای گسترش آموزش عالی با پیگیری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و معاون فناوری ارسال و تایید شد.

آخوند علی ادامه داد: راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران بستری برای تبدیل شدن به پارک مستقل دانشگاهی است یعنی خوزستان دارای ۲ پارک علم و فناوری می‌شود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:درچند ماه گذشته برنامه فعالیت دانشگاه شهید چمران اهواز با ۱۰۰ محور و اولویت پژوهش و فناوری و پژوهش های کاربردی به وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ارایه شده است.

وی اضافه کرد: ۶۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت دارند که هر کدام می توانند چند ایده ناب و به روز با منشا کارآفرینی و فناوری داشته باشند.

آخوند علی با اشاره به وجود خلاء در حوزه آموزش، پژوهش، دانشگاه و جامعه بیان کرد: در برخی مواقع برای انجام یک تحول اساسی مصوبه اجرا وجود ندارد و برخی بخشنامه‌ها مانع می‌شوند در نتیجه در صورت اجرا مرتکب تخلف خواهیم شد.

تصمیمات خرد و کلان باید پیوست پژوهشی داشته باشند

رییس دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان نیز گفت: امروز باید در کنار هر تصمیم کلان و یا خرد در هر حوزه‌ای پیوست پژوهش و تبعات این تصمیم در بلند مدت لحاظ شود چون امروزه تفکر پژوهش محور به مراتب بسیار بیشتر مورد نیاز جامعه است.

حجت الاسلام آیت عادلی نژاد بیان کرد: درگذشته توجه به پژوهش به عنوان یک امر تزیینی بود و شاید ضرورت توجه به این مقوله به صورت جدی مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

وی افزود: از جمله دستاوردهای برگزاری نشست‌های تقدیر از پژوهشگران برتر بسط تفکر پژوهش محور در کنار مدیران تصمیم گیر باشد که توجه به پیوست‌های پژوهشی در سرلوحه کار آنها قرار گیرد.

حجت الاسلام عادلی نژاد گفت: از دیگر دستاوردهای برنامه‌های هفته پژوهش باید برداشتن موانع از سر راه پژوهشگران باشد و تفکر و اقدامات پژوهش محور در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

بر اساس این گزارش در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز ۲۹ پژوهشگر برتر در زمینه‌های علوم پایه، علوم انسانی، دامپزشکی، کشاورزی، فنی، مهندسی، پژوهش‌های کاربردی و فناورانه، پیشکسوت بازنشسته، برگزیده در پراستنادترین مقاله ، برگزیده بسیجی، شرکت فناور برتر مرکز رشد دانشگاه، دانشجوی پژوهشگر برگزیده دوره دکتری و دوره کارشناسی ارشد مورد تقدیر قرار گرفتند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا