علی صدر: کلینیک‌های مشاوره اشتغال و توسعه کسب و کار در واحدهای استانی راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: کلینیک‌های مشاوره اشتغال و توسعه کسب و کار با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح ۱۷ واحد استانی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی صدر روز شنبه درباره برنامه های این دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: در روزهای برگزاری نمایشگاه، میز مشاوره شغلی و توسعه کسب و کار با بهره‌گیری از اساتید مجرب این عرصه به مخاطبان خدمات رایگان مشاوره‌ای ارائه می دهد.

وی افزود: راه‌اندازی و توسعه کسب و کار، تجاری‌سازی و بازاریابی، قراردادهای تجاری، اشتغال و کارآفرینی، برندینگ محصولات، مالکیت فکری و ارزیابی اختراعات، تسهیلات صندوق‌های اشتغال و کارآفرینی، کسب و کارهای دانش‌بنیان و صنایع خلاق از جمله محورهای تعیین شده برای ارائه خدمات مشاوره‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی در این ایام است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین گفت: بیست و سومین نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۱۴۰۱ از امروز ۱۹ آذر به مدت چهار روز در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی در غرفه ۷ سالن شماره ۵ میز مشاوره اشتغال و توسعه کسب و کار را با همراهی جمعی از اساتید صاحب‌نظر این عرصه در موضوعات تخصصی به صورت حضوری و مجازی برگزار می کند.

صدر یادآور شد: راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره اشتغال و توسعه کسب و کار با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح ۱۵ واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی برای ایجاد در ۱۷ واحد استانی دیگر نیز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شورای فرهنگ عمومی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در کشور ۲۵ آذر را روز ملی پژوهش نام‌گذاری کرد. وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ‪۱۳۷۹‬ (و با تغییرات در این وزراتخانه از وزارت فرهنگ و آموزش عالی) چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نام گذاشت و پس از آن از سال ‪۱۳۸۴‬ این نام به هفته پژوهش و فناوری تغییر نام یافت.

برنامه‌های هفته پژوهش به تدریج گسترده‌تر شد و برگزاری هفته پژوهش در سطح استانی همراه با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از دستاوردهای فناورانه پژوهشگران ایرانی، همچنین برگزاری آن در سطح ملی، افزوده شدن نمایشگاه تستا (تقاضای ساخت و تولید ایرانی) توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این هفته و همزمانی نمایشگاه ایران‌ساخت با آن، تقدیر از مقالات و پژوهشگران‌ نمونه، تجلیل از طرح‌های برتر و انتشار کارنامه پژوهشی موسسات همچنین همکاری همه دستگاه‌ها غیر از مجموعه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزرات علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این هفته باعث شده تا چهارمین هفته آذر به هفته‌ای پرتلاش برای دانشمندان و فناوران ایرانی تبدیل شود.

هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۱مانند گذشته ابتدا در سطح استانی و بعد ملی برگزار می‌شود؛ هفته استانی پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۷ آذر و هفته ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر برپا خواهد بود. اسامی روزهای هفته پژوهش؛ شامل شنبه ۹ا آذر؛ جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری، ۲۰ آذر؛ مدرسه و آینده‌سازان خلاق، ۲۱ آذر؛ علوم انسانی و علوم پایه – ارکان اقتصاد دانش‌بنیان، ۲۲ آذر؛ دانشگاه، مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، ۲۳ آذر؛ پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی، ۲۴ آذر؛ دانشمندان و سرآمدان علم؛ پیشران پژوهش و فناوری است.

همزمان با این هفته شاهد برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار، دهمین دوره نمایشگاه ایران‌ساخت و چهارمین دوره نمایشگاه تستا در محل دائم نمایشگاه بین‌المللی از ۱۹ تا ۲۵ آذر خواهیم بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا