جواد اشرفی: صنایع، حمایت‌های ویژه دولت را دریافت می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از افزایش حجم اعتبارات مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: صنایع می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های خاص دولت استفاده کنند. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، جواد اشرفی، روز شنبه ۱۴ آبان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با موضوع بررسی مشکلات واحدهای تولید مواد لبنی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که امسال این اعتبار با افزایش سه برابری به مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. 

وی با بیان اینکه با کمک دولت و مجلس امسال به عنوان دومین سال شاهد فعال شدن  تبصره ۱۸ هستیم، تصریح کرد: منابع اعتباری این تسهیلات از محل هدفمندی یارانه‌ها برای حل مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل زنده شده است. 

معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور ایجاد و افزایش اشتغال پایدار در سطح ملی و منطقه‌ای در راستای تسریع رشد اقتصادی به متقاضیان واجد شرایط اختصاص می‌یابد. 

اشرفی یادآور شد: این اعتبارات از محل ردیف‌های مربوط به اجرای طرح هدفمندی یارانه تخصیص می یابد که در دولت های قبلی تخصیصی برای بخش تولید نداشتیم؛ امسال برای دومین سال این اعتبارات در بخش‌های تعاونی، صنایع و کشاورزی اختصاص یافته است.

وی صنایع فرآوری را از پیشران‌های اقتصاد کشاورزی در استان دانست و گفت: مزیت‌های خوبی در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی ، دام، طیور و لبنی داریم. 

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان  برای ورود به عرصه تولید، گفت: در دوره مدیریت جدید جهاد کشاورزی استان شاهد تلاش و رویکرد جهادی برای فعال شدن صنایع وابسته هستیم که جای تقدیر دارد. 

اشرفی با اشاره به حجم انبوه مشکلات در حوزه‌های اقتصادی یادآور شد:یکی از وظایف اصلی مدیر دولت مردمی، توجه به موضوعات مردم است که از این حیث شاهد اتفاقات خوبی در استان هستیم. 

وی با تأکید بر اینکه باید در جلسات بررسی مشکلات واحدهای تولیدی به گفتمان  واحد برسیم افزود: لازم است چارچوب و خط مشی‌هایی در این خصوص مشخص شود تا بتوانیم مصوبات خوبی برای حل مشکلات تولید داشته باشیم. 

معاون اقتصادی استاندار با ابراز امیدواری از اینکه شاهد تحول در حوزه صنعت لبنات استان باشیم، گفت: اکنون بالغ بر ۱۰۰ تن شیر به خارج استان صادر می‌شود لذا ظرفیت برای ایجاد زنجیره‌های ارزش افزوده بخش کشاورزی وجود دارد. 

گفتنی است؛ در این کارگروه مشکلات پنج واحد تولید لبنیات در استان مورد بررسی قرار گرفت. ارائه راهکارهای قانونی برای رفع مشکلات تعزیرات ، تأکید بر حمایت بانک‌ها از طرح های توسعه ای واحدهای تولید لبنیات و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در بهره گیری واحدهای تولیدی از تسهیلات تبصره ۱۸ جزو مهمترین مباحثی بود که در این نشست مطرح شد. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا