مراکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جذب ۵۵ درصدی کارجویان سازمان فنی و حرفه‌ای که در دوره‌های مهارتی شرکت کرده‌اند، در بازار کار خبر داد و گفت: مراکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «غلامحسین حسینی نیا» اظهار داشت: در دولت سیزدهم بیش از ۸۲ هزار نفر از مهارت آموختگان رهگیری شده‌اند که بر اساس این رصدهای صورت‌گرفته، بیش از ۵۵ درصد آنها جذب بازار کار شده‌اند.

وی افزود: این سازمان به ۱۹ گروه از جمله آسیب‌دیدگان اجتماعی (خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد)، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌هایشان، زندانیان، ساکنین سکونتگاه غیررسمی، مناطق روستایی و مناطق محروم مرزی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، عشایر و سایر اقشار آموزش‌های مهارتی ارائه می‌کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه به طور ویژه آموزش‌ها در محیط کار واقعی نیز ارائه می‌شود، گفت: این دوره‌ها به شیوه استاد شاگردی نوین نیز برای کسب آموزش‌های مهارتی و تجربه به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی برای ارتقای مهارت کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در دولت سیزدهم صورت‌گرفته است که توسعه مراکز مذکور تأثیر ملموسی بر ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری در حوزه صنعت خواهد داشت. 

حسینی نیا از ایجاد و راه‌اندازی مراکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار خبر داد و گفت: پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار از طریق بسترسازی برای ایجاد کسب‌وکارهای پُر رشد در اکوسیستم کارآفرینی صورت‌گرفته است.

وی ادامه داد: در این زمینه ۳۱ مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار در استان‌های مختلف کشور ایجاد شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا