درباره اهمیت بالای صادرات محصولات دانش‌بنیان در پیشرفت صنایع

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: صادرات محصولات دانش‌بنیان نقش مهمی در پیشرفت صنایع دارند و دستگاه‌های تصمیم گیرنده در اکوسیستم دانش‌بنیان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا؛ حسین بلندی درباره مهم‌ترین نقش دانشگاه‌ها در حوزه فناوری با توجه به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال گفت: شناخت نیاز صنعت مهم‌ترین نقش دانشگاه‌ها در حوزه فناوری است.

وی افزود: ارتباط صنعت با دانشگاه و بالعکس موضوعی است که چندین بار در طول روز روی آن تاکید می‌کنیم، اما مکانیزم پروژه‌های دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید به صورتی منجر به تغییر شوند که وقتی پروژه‌ای انجام می‌شود بخشی از پروژه بزرگتر باشد یا باعث اشتغال وسیع و جامع شود تا تعدادی فارغ التحصیل را جذب بازار کار کند که در کشور چنین پروژه‌هایی را زیاد انجام داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: اگر پایان‌نامه‌های دانشگاهی نتوانند نیاز‌های جامعه را رفع کنند شاید نتایج مثبتی برای کشور نخواهند داشت و پایان نامه‌ها بایستی نتایج پروژه‌های کاربردی باشند.

بلندی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در پذیرش دانشجویان اظهار کرد: باید برنامه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیریم و نیازسنجی مناسبی انجام دهیم تا نیاز صنایع مختلف را برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان متوجه شویم.

وی با بیان اینکه باید شرکت‌های دانش‌بنیان رقابت‌پذیر شوند، تاکید کرد: همچنین بایستی بتوانیم محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را به کشور‌های دیگر صادر کنیم و مهم‌ترین بحث این است که محصولات دانش‌بنیان‌ها در حوزه نانو فعالیت بسیار خوبی دارند و باید در حوزه‌های دیگر هم چنین عملکردی از خود نشان دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پایان اضافه کرد: معاون علمی ریاست جمهوری باید روی حوزه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید ویژه‌ای داشته باشد و برنامه ریزی جدی کند تا پیشرفت کشور بیش از پیش محقق شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا