زمینه فعالیت ۷۵۰۰ شرکت فناور در پارک‌های علم و فناوری کشور فراهم شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:  زمینه فعالیت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در ۴۹ پارک علم و فناوری در سراسر کشور فراهم شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «علی خیرالدین»، روز شنبه در ارتباط تصویری با نشست تور فناوری ویژه رییسان پارک‌های علم و فناوری کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با بیان‌اینکه این شهرک نماد فناوری کشور است، افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تجارب خوبی در این زمینه دارد و این نشست می‌تواند این تجربیات مفید را به سایر پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور منتقل کند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری تور فناوری بین‌المللی در کشور چین خبر داد و افزود: بزودی این نشست در دفتر همکاری‌های ایران و چین برگزار خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: انتقال تجربه میان رییسان پارک‌های علم و فناوری کشور، یکی از اهداف برگزاری تور ملی فناوری در استان اصفهان است.

به گزارش ایرنا، تور ملی فناوری ویژه روسای پارک‌های علم و فناوری کشور امروز به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

مسوولان ارشد پارک‌های علم و فناوری کشور در ادامه این رویداد ملی، از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید و در جلسه‌ای به منظور هم‌اندیشی در راستای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» شرکت کردند.

آشنایی با زیست‌بوم فناوری، زیرساخت‌ها و دستاوردهای فناورانه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از اهداف برگزاری این رویداد یکروزه است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌ بنیان آغاز کرد.

اکنون حدود ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در این شهرک مستقر است.

شهرک مزبور دارای ۲ پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است.

اصفهان بعنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را بوجود آورده، حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌ بنیان کشور را در خود جای داده است و دومین استان کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا