برنامه‌های روح الله دهقانی فیروز آبادی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بورسی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه صندوق‌های حمایتی را از برنامه‌های این معاونت دانست و گفت: زمانی که مقام عالی کشور امسال را مزین به سال دانش‌بنیان‌ها کرده‌اند، به معنای آن است که بازار کشور در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی» روز شنبه در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه الگوهای موفقی در توسعه تکنولوژی در کشور داریم، ستاد توسعه فناوری‌ نانو را یکی از مجموعه‌های فناورانه موفق در کشور نام برد.

وی با بیان اینکه سایر ستادها، دستاوردهای موفق دیگری دارند، اظهار کرد: در مجموع جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر یک تجربه زیسته‌ای داشته که می‌توان به آن افتخار کرد.

دهقان ادامه داد: قطعا باید این تجربه را در سالی که طلیعه ویژه دانش‌بنیان‌ها است، ارج نهاد؛ ضمن آنکه باید یادآوری شود امسال سال دانش‌بنیان‌ها نیست، بلکه شروع توجه ویژه به حوزه دانش‌بنیان‌ها است.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بزرگترین مشکل کشور در این حوزه را خام فروشی دانست و اظهار کرد: باید از خام فروشی که ثروت اولیه کشور است، جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که ارزش اولیه اصلی را ایجاد می‌کند، توجه به حوزه فناوری است، در غیر این صورت اقتصاد تجارت صرف، اقتصاد چندان جذابی نخواهد بود؛ از این رو در سال جاری و سال‌های آتی برنامه‌های جدی در حوزه حمایت کردن و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و صنایعی که شبکه‌هایی از شرکت‌های دانش‌بنیان را به کار می‌گیرند، در دستور کار داریم.

دهقانی، بزرگترین اقدام توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را همراهی دستگاه‌های دولتی دانست و افزود: زمانی که جهاد کشاورزی با علاقه زیاد به طور جدی به حوزه دانش بنیان‌ها توجه دارد و در این زمینه مساله مطرح می‌کند و همچنین بالاترین مقام کشور یعنی مقام معظم رهبری تاکید ویژه در این حوزه دارند، به معنای آن است که کشور آمادگی دارد تا بازار کشور را در اختیار جوانان قرار دهد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری‌های مردمی و با تاکید بر اینکه نقدینگی زیادی در کشور وجود دارد، افزود: اگر بتوانیم نشان دهیم که سود سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری قابل قیاس با سایر حوزه‌ها نیست، جریان سرمایه‌های مردمی به این سمت جلب خواهد شد.

وی بورسی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از ضروریات در این زمینه دانست و افزود: کمک به توسعه صندوق‌های “کراس فاندینگ” از دیگر برنامه‌های جدی ما است که به آن توجه می‌شود.

دهقانی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در خصوص حمایت از صنایع بزرگ، گفت: در کشور نقاط قوت و فرصت ویژه داریم و برنامه جدی ما این است که پیشران‌های اقتصاد کشور که با توجه به مزیت‌های سرزمینی و توانمندی‌های کشور هستند، شناسایی شوند و در این زمینه حدود ۵ برنامه جدی را پیگیری خواهیم کرد تا با اجرای این برنامه‌ها، شبکه‌های هدفمند شکل بگیرند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا