پردیس علم و فناوری رفسنجان افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حوزه کشاورزی در تولید ناخالص ملی سهمی حدود ۱۸ درصد دارد، اما شرکت‌های دانش‌بنیان سهم حدود ۴ درصدی در بخش کشاورزی دارند که باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، عصر سه شنبه با حضور«علی خیرالدین» معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان در مجموعه فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر(عج) گشایش یافت.

خیرالدین، در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصور نمی‌کردم فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد رفسنجان در این حد باشد، که جای تبریک دارد و کارهای بسیار خوبی به‌ویژه در بخش کشاورزی و تخصصی در حوزه پسته انجام شده است.

وی ادامه داد: حوزه کشاورزی در جی‌دی‌پی سهمی حدود ۱۸ درصد دارد اما شرکت‌های دانش‌بنیان سهم حدود 4 درصدی دارند که باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ادامه داد: خوشبختانه امروز با تفاهمی که در وزارت علوم انجام شد پردیس علم و فناوری دانشگاه ولیعصر(عج) را افتتاح می‌کنیم که امیدوارم با شروع به کار پردیس این شرکت‌ها هویت جدی‌تری پیدا کنند و بتوانند در سطوح فناوری بالا حرکت کنند و بتوانند شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنند و دانشگاه هم امکانات کافی در اختیار آنان قرار دهد.

خیرالدین در خصوص ایجاد پارک علم و فناوری در رفسنجان توضیح داد: ایده‌ای که ما دنبال آن هستیم؛ جزء به کل است و فکر می‌کنیم بهترین روش و جوابگو هست، ابتدا مرکز رشد ایجاد می‌شود و به سطح بلوغ که رسید مجوز پردیس علم و فناوری داده می‌شود و پردیس، پارک‌داری را یا به‌صورت مستقل یا مشترک یاد می‌گیرد و بعد مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که پردیس ایجاد نشود کمیسیون فناوری و نوآوری وزارت و شورای گسترش موافقت نمی‌کند. این کار را حتی برای دانشگاه‌های تبریز و شیراز با مدل پردیس جلو رفتیم و امیدواریم یک یا دو سال دیگر این اتفاق بیفتد و این به نفع دانشگاه رفسنجان است.

خیرالدین خاطرنشان کرد: مسؤولان قول دهند فضای ۱۰۰ هکتاری دانشگاه نرجس(س) را تکمیل کنند چراکه ما بگوییم پارک، اسم تنها کافی نیست مهم این است که پارک ایفای نقش کند.امیدوارم با فعالیت‌های خیلی خوبی که در رفسنجان انجام می‌شود، کمک مس سرچشمه رفسنجان که مدیرعامل تلفنی قول ۲۰۰ میلیارد تومانی برای پردیس و پارک داد، محقق شود.

فعالیت ۳۰ واحد فناور شرکت مس

در حاشیه این نمایشگاه جندقی مدیر امور کسب و کارهای نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان الان به مرحله‌ای رسیدند که باید حمایت‌های معنوی و مالی شوند، تصریح کرد: برای شکوفایی یک کشور تولید شرکت‌های کوچک و متوسط بسیار حائز اهمیت است و اگر این شرکت‌ها حمایت نشوند به جایی نخواهند رسید و عقیم خواهند ماند.

جندقی بیان داشت: ضرورت دارد قوانین بازنگری شده و تسهیلگری در کار این جوانان شود چون مجوزهایی در مسیر راه برای ایجاد کارخانه و کارگاه لازم است که گاهی برای اخذ آن دچار مشکل می‌شوند و بعضی میانه راه ادامه نمی‌دهند و سرشکسته می‌شوند.

وی ابراز کرد: کسب و کارها زمانی موفق خواهند شد که فروش خوبی داشته باشند و شرکت‌های کوچک و متوسط تحت حمایت شرکت‌های بزرگ مانند شرکت ملی صنایع مس ایران که مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری در حد توان خود این شرکت‌ها را به سرانجام خوبی می‌تواند برساند، فعالیت می‌کنند.

جندقی خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌ها حمایت شوند می‌توانند شرکت‌های دوم و سوم ایجاد و محصولات متنوع‌تری تولید کنند.

وی در پایان متذکر شد: شرکت مس ۳۰ واحد فناور دارد و از هر ۳۰ شرکت دعوت کردیم و محصولات خود را در معرض دید قرار دادند. این شرکت‌های کوچک در سال‌های آتی تبدیل به شرکت‌های بزرگ خواهند شد و شهر باید دست‌به‌دست هم دهد رشد وسیعی در منظقه داشته باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا