عزیزالله افضلی: ۹۹ شرکت دانش‌بنیان در استان قزوین فعالیت دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان صمت قزوین گفت: ۹۹ شرکت دانش‌بنیان در قزوین استقرار دارند و در این زمینه استان قزوین جز استان‌های پیشران محسوب می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، عزیزالله افضلی در مراسم آئین تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی که غروب چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: صنعت گران در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی از جمله رکود به علت کوید ۱۹ دست و پنجه نرم کرده و در این مسیر محدودیت‌های زیادی را تحمل کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین با شاخصه‌هایی که دارد در دهه‌های اخیر مورد توجه حوزه صنعت به علت نزدیکی به بازار مصرف و در دسترس بودن کارگر ماهر و نیز فضایی فاقد محدودیت استقرار واحدهای صنعتی بوده و لازم است در بخش تصمیم گیری توجه ویژه ای مبذول شود تا این ظرفیت‌ها هدر نرود.

وی عنوان کرد: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بخش تولید داخلی است و در ماه‌های اخیر دوستانی که در بخش‌های تولید به اجبار برای تهیه کالاهای واسطه‌ای به ما مراجعه داشتند متوجه شدند که این موضوع تا چه میزان جدی است.

افضلی ادامه داد: ما نیز نقدهایی به این داستان داریم ولی در نهایت این محدودیت‌ها به نفع تولیدات داخلی خواهد بود، توجه دولت به موضوع محصولات ایرانی و توانمندی داخل بیشتر معطوف است و انشاالله با این برنامه ریزی به قله صادرات خواهیم رسید.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت بیان کرد: ما در منطقه موقعیت لجستیک داریم که دسترسی به بازار همسایگان از جمله آن است، با توجه به دسترسی به آب‌های آزاد دنیا ما می‌توانیم به ارزآوری خوب در این مسیر امیدوار باشیم.

این مسئول با اشاره به شعار سال و توجه جدی کشور به موضوع تولیدات دانش بنیان مطرح کرد: باید به ظرفیت شرکت‌های صنعتی استان در دامن زدن و پیوستن به این جریان دقت شود.

وی گفت: استان قزوین با بهره از ۹۹ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پهنه اش جز استان‌های پیشران است، با برنامه ریزی خوب و همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان با وجود دانشگاه‌های توانمند این امکان فراهم است که از طرفیت دانشگاهی بهره بیشتر و از صنایع هایتک بیشتر استقبال کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا