کوچکی‌نژاد: استعفای عبدالملکی تصمیم شخصی خودش نبود/ انتصابات خارج از وزارتخانه باعث گله‌مندی کارکنانش شده بود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نماینده مردم رشت در مجلس درخصوص استعفای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌گوید که عبدالملکی در داخل وزارتخانه خود هم دچار مشکل بود، همچنین انتصابات خارج از وزارتخانه هم باعث گله‌مندی کارکنانش شده بود. از سوی دیگر بعد از اینکه دولت اقدام به تحول اقتصادی کرد، اعتراضاتی هم در این بخش شد و میان تیم اقتصادی دولت هم یک ناهماهنگی وجود داشت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از انتخاب، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس درخصوص استعفای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌گوید که عبدالملکی در داخل وزارتخانه خود هم دچار مشکل بود، همچنین انتصابات خارج از وزارتخانه هم باعث گله‌مندی کارکنانش شده بود. از سوی دیگر بعد از اینکه دولت اقدام به تحول اقتصادی کرد، اعتراضاتی هم در این بخش شد و میان تیم اقتصادی دولت هم یک ناهماهنگی وجود داشت. او همچنین می‌گوید که استعفای عبدالملکی تصمیم شخصی خود نبوده و رئیس جمهور تمایل به کنار گذاشتن این وزیر را داشته است.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با «انتخاب» درباره علت استعفای حجت عبدالملکی، اظهار کرد: «آقای عبدالملکی در وزارتخانه دچار مشکل شده بود و اعتراضات هم در ماه گذشته نمایان شد که کارکنان وزارتخانه ایشان تجمع و اعتراض کردند. وزیری که نتواند وزارتخانه خود را اداره و نظر کارکنانش را جلب کند، قطعا در بیرون دچار مشکل می‌شود چون هر برنامه و طرحی که دارد، باید در داخل وزارتخانه به او کمک شود. همچنین انتصابات بیرون وزارتخانه هم عاملی شده بود که کارکنان وزارت از نوع انتصابات ایشان به شدت گله‌مند بودند.

از سوی دیگر بعد از اینکه دولت اقدام به تحول اقتصادی کرد، اعتراضاتی هم در این بخش شد. میان تیم اقتصادی دولت هم یک ناهماهنگی وجود داشت. البته ایشان با شهامت و شجاعت خود را کنار کشیدند و این نکته مثبتی برای جوانی است که در راس وزارتخانه قرار گرفته است.»

این نماینده مجلس درباره لزوم تغییرات در کابینه دولت، بیان کرد: «بعد از یک سال از آغاز به کار دولت، معتقدم که آقای رئیسی باید ارزیابی در سیستم اجرایی خود، وزرا، استانداران و روسای نهادها و سازمان‌ها داشته باشد و یک خانه تکانی انجام دهد. اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا ادامه کار با مشکل مواجه خواهد شد. ما همه دنبال این هستیم که این دولت موفق باشد، بتواند مشکلات مردم را حل کند، رشد اقتصادی را افزایش دهد و این آرزوی همه ما در مجلس است. به همین دلیل به دولت کمک می‌کنیم ولی انتظار داریم که دولت بتواند اشتباهات اساسی در گزینش‌ها و انتصابات خود را جبران و خلاها را پر کند. اگر این امر محقق نشود، قطعا مجلس ناچار است از طریق سوال و استیضاح ورود پیدا کند.»

وی خاطرنشان کرد: «حجم سوالات از وزرا هم بسیار زیاد است و می‌توان گفت این در هیچ دوره‌ای به این میزان نبوده است. در حالیکه با توجه به همسو بودن مجلس و دولت قاعدتا باید نسبت به ادوار گذشته، مجلس کمک بیشتری به دولت کند. اما این حجم از سوالات نشان دهنده ضعف کل کابینه دولت و عملکرد وزارتخانه‌هاست. نمایندگان از همه وزارتخانه‌ها مدام دارند سوال می‌کنند تا دولت به شکلی متوجه اشتباهاتش شود. اگر وضع به همین روال ادامه پیدا کند ممکن است به استیضاح ختم شود. در این صورت شکافی بین دولت و مجلس پیش می‌آید که ماهم این را نمی‌خواهیم.»

کوچکی‌نژاد در پاسخ به اینکه استعفای عبدالملکی تصمیم شخصی خود بوده یا خواسته رئیس جمهور، گفت: «تصمیم شخصی خودش نبوده است و تمایلی نداشته است که نیروهایش را در وزارتخانه کنار بگذارد و رها کند. قطعا خود آقای رئیس جمهور تمایل داشته که ایشان را کنار بگذارد.»

نماینده مردم رشت همچنین در خصوص دیگر وزارایی که در مسیر استیضاح قرار دارند، عنوان کرد: «من اسم نمی‌برم ولی پنج شش وزیر به وزارتخانه خود تسلط ندارند. دولت قطعا باید اصلاحاتی را انجام دهد.»

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
انتخاب
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا