راه‌اندازی پلتفرم بازار برای معرفی کسب وکارهای زنان سرپرست خانوار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی پلتفرم بازار (وندا) جهت معرفی کسب و کارهای نوین جوانان و زنان سرپرست خانواده به عنوان یکی از مهمترین اقدامات این معاونت در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، روح‌الله اسدی در خصوص مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: برگزاری ۴ هزا و ۱۹۶ کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان، برگزاری کارگاه پیشگیری از طلاق، کارگاه بازآموزی (آموزش ابزارهای سنجش خانواده) ویژه مدیران و روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده از مهمترین اقدامات جامعه جوانان در حوزه ازدواج و خانواده طی یک سال اخیر است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات معاونت جوانان در این حوزه همچنین می‌توان به صدور و تمدید مجوز ۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، برگزاری دوره‌های آموزش کنشگران خانواده و سازمان‌های مردم نهاد به صورت مجازی با محوریت حل مسئله، (۶ هزار نفر ساعت) ارائه مشاوره‌های رایگان ازدواج و خانواده به ۱۰ هزار و ۳۲۴ نفر و تولید ۱۷۸ محصولات رسانه‌ه­ای در این زمینه اشاره کرد.

اسدی افزود: برگزاری بیش از ۱۲ هزار کارگاه­ و رویداد اشتغال‌زایی، کارآفرینی و استارت‌آپ ویکندها در مراکز نوآوری و شتابدهی جوانان در ۱۵ استان کشور، برگزاری دروه‌­های مهارت آموزی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ویژه سربازان با حضور بیش از ۸۰ هزار نفر نیز از اقدامات ارزشمند جامعه جوانان طی یک سال اخیر به شمار می‌رود.

برگزاری دوره‌­های مهارت‌آموزی برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌­های مهارت‌آموزی اشتغال و کارآفرینی و مهارت­‌های زندگی ویژه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال (بیش از ۱۰هزار نفر از جوانان) با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۱۰ مسجد در سطح کل کشور با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری دوره­‌های آموزش اشتغال و کارآفرینی و مهارت­های زندگی ویژه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال (بیش از ۸هزار نفر از جوانان) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری این کمیته و ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی به جوانان کارآفرین (دریافت کننده تسهیلات اشتغال و کارآفرینی) نیز از دیگر اقدامات این معاونت در راستای طرح‌های ملی و فراگیری جوانان است.

به گفته اسدی، برگزاری برنامه­‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و آموزشی در خانه‌­های جوانان فعال در سطح مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها (۱۰۹ خانه جوانان فعال)، راه‌اندازی خانه‌های جوان در سطح استان‌ها و طراحی و برگزاری ۴هزار برنامه فرهنگی، اجتماعی در هفته جوان در سطح استان‌ها، با محوریت شهرستان‌ها نیز از اقدامات مهم حوزه جوانان در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: در این یک سال همچنین برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات حمایتی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در سال ۱۴۰۰ در حوزه طرح‌ها و برنامه های سمن‌های جوانان با موضوع کارآفرینی و اشتغال در ۳۱ استان، اجرای ۶ کارگاه ملی مجازی سمن‌های جوانان و اجرای ۱۲ کارگاه منطقه‌ای – مجازی سمن‌های جوانان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان با میزبانی سمنان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری (مهر و آبان و آذر۱۴۰۰) به همت جامعه جوانان به انجام رسید.

اسدی تصریح کرد: اجرای کارگاه ملی مجازی «روش‌های تامین و مدیریت منابع مالی در سازمان‌های مردم نهاد جوانان» در آبان ماه ۱۴۰۰، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی پلتفرم بازار (وندا) جهت معرفی کسب و کارهای نوین جوانان و زنان سرپرست خانواده نیز از اقدامات مهم حمایتی در این یک سال به منظور حمایت از جوانان و زنان بود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: رصد و پیگیری مصوبات شورای عالی جوانان، رصد، پیگیری و برگزاری ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و تدوین و تنظیم گزارش اقدامات و دستاوردهای حوزه جوانان طی سال‌های ۱۳۹۸-۱۳۹۲و رصد و پیگیری جلسات ستادهای ساماندهی امور جوانان استان‌ها نیز طی یک این دوران اتفاق اقتاد.

وی همچنین تهیه و تدوین گزارش وضعیت منابع انسانی حوزه جوانان سراسر کشور و تهیه و تدوین سامانه ملی روشنگری و تبیین ابهامات و شبهات جوانان را از دیگر اقدامات این معاونت در این دوران عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت ورزش و جوانان ۸ دی‌ماه ۱۳۸۹ پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در مجلس هشتم تشکیل شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا