اولین استارت آپ ملی حرفه سبز در شیراز برگزار می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل محیط زیست فارس از برگزاری اولین استارت آپ ملی «حرفه سبز» در شیراز با محوریت احیای تالاب‌های استان و با همکاری دانشگاه شیراز و با حمایت صندوق ملی محیط زیست و پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حمید ظهرابی گفت: هسته طرح ریزی و هدفگذاری این استارت آپ برای حمایت از ایده پردزان، نوآوران و صاحبان ایده‌های محیط زیستی برتر از اداره پژوهش و فناوری محیط زیست فارس شکل گرفته و با حمایت طرح تالاب‌های استان فارس در سالی که سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نام گذاری شده بود به عنوان اولین استارت آپ ملی محیط زیستی در شیراز با همکاری دانشگاه شیراز کلید خورده است.

او افزود: یکی از چالش‌ها و مشکلات عدیده در احیای تالاب‌ها در کشور وابستگی شدید معیشتی مردم به آب، محیط زیست و منابع طبیعی است. برای پیشبرد برنامه‌های احیای تالاب‌ها باید این وابستگی را به نوعی مدیریت کنیم بطوری که جوامع بومی اطراف تالاب تنها به کشاورزی وابسته نباشند، زیرا اثرات مخرب فراوانی داشته و علاوه بر خشک شدن تالاب‌ها موجب فرونشست، شور شدن زمین‌های کشاورزی و در نهایت از بین رفتن زمین‌های کشاورزی می‌شود.

ظهرابی گفت: تصمیمات فنی و علمی در این حوزه گستردگی ویژه پیدا می‌کند و یکی از راه‌هایی که در جهان به سمت آن حرکت شده، ترویج معیشت‌های جایگزین و مکمل و استفاده از روش‌های خلاق برای استفاده بهینه از منابع است.

او خاطرنشان کرد: بازنگری در شیوه‌های بهره برداری و ایجاد روش‌های جدید معیشت مورد توجه قرار می‌گیرد و این استارت آپ اقدام موثری در این حوزه است که با همکاری دانشگاه شیراز محقق شده است و موجب می‌شود در حوزه‌های آب ریز تالاب‌های استان و حتی کشور موثر واقع شود و مشاغل و حرفه‌های سبز را ترویج دهد.

ظهرابی گفت: صندوق ملی محیط زیستی کشور از ایده‌های برتر و مشاغل استارت آپی حوزه محیط زیست که به انتخاب داوران حائز بالاترین رتبه شود حمایتی مالی می‌کند و جشنواره ملی استارت آپ «حرفه سبز» فرصتی مطلوبی برای استفاده از این حمایت هاست.

مدیر امور فناوری و رئیس طرح‌های کاربردی معاونت پژوهشی دانشگاه شیرازنیز گفت: جشنواره ملی استارت آپ «حرفه سبز» یک جشنواره ملی است و با همکاری دانشگاه شیراز و محیط زیست فارس رقم خورده و علاقمندان می‌توانند از طریق آدرس http://evand.com/events/green-shu اقدام کنند.

سید فخرالدین افضلی یادآور شد: جوایز و تسهیلات ارزشمند نقدی و غیر نقدی برای این جشنواره تدارک دیده شده و علاوه بر بخش رقابتی دارای پنل‌های متنوع زیست محیطی با حضور سخنرانان برجسته است.

او ادامه داد: تمام افراد از دانش آموزان، شاغلان و … می‌توانند در جشنواره ثبت نام کنند، اما برای دانش آموزان، شرکت‌های دانش بنیان، فرهنگیان و … تسهیلات ویژه در ثبت نام لحاظ شده و امکان شرکت انفرادی و گروهی نیز فراهم شده است.

افضلی گفت: ثبت نام از امروز به مناسبت اعیاد پیش روی شعبانیه آغاز شده است و به افرادی که زودتر ثبت نام کرده بانشد، تسهیلات بیشتری تعلق می‌گیرد و دبیرخانه رویداد در شیراز است.

او اظهتا کرد: پس از انتخاب ایده‌های برتر در جشنواره ملی استارت آپ «حرفه سبز» به آن‌هایی که در استان فارس باشند در پارک علم و فناوری مکان رایگان برای کسب و کار داده می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
کارآفرینی پرس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا