حمایت از شرکت‌های توسعه‌دهنده پروژه‌های متن‌باز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های توسعه‌دهنده پروژه‌های متن‌باز که طرحی در سطح بازارهای جهانی ارائه کنند، حمایت می‌کند.

به گزارش کارآفرینی پرس، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قصد اجرای یک برنامه حمایتی از شرکت‌های خصوصی دارای پروژه‌های متن‌باز با هدف تشویق تحقیق و توسعه مشارکتی در مقیاس جهانی و بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل ورود به بازارهای جهانی این محصولات را دارد.

معمولا پروژه‌های متن باز بین‌المللی، سطح نوآوری بالایی دارند و عمق فناوری در شرکت‌های دارای چنین طرح‌هایی به نسبت سایر شرکت‌ها بیشتر است. به همین دلیل شرکت‌های متقاضی در این فراخوان باید حتما پروژه‌هایی در سطح بین‌المللی و ترجیحا به صورت مستقل داشته باشند و حمایت به میزان موفق بودن پروژه متن‌باز نسبت به سایر پروژه‌های متن‌باز بین‌المللی انجام خواهد شد. 

این طرح‌ها در صورت دارا بودن شرایطی چون «ایجاد و نگهداری از یک پروژه متن باز فعال در پلتفرم‌های بین‌المللی نظیر گیت‌هاب»، «مشارکت توسعه دهنده یا توسعه‌دهندگان خارج از  تیم اصلی پروژه»، «آخرین تغییرات حداکثر مربوط به ۶ ماه اخیر»، «رشد قابل قبول جامعه مرتبط با این پروژه»، «تعداد ارجاعات»، «تعداد کل بازدیدها»، «تعداد بازدیدکنندگان» و «داشتن برنامه برای توسعه و رشد محصول» می‌توانند از این حمایت‌ها برخوردار شوند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به آدرس اینترنتی https://ictc.isti.ir/ مراجعه کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا