فعالیت ۱۶۹ شرکت خلاق در حوزه کسب و کار اسباب بازی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل صندوق پژوهش وفناوری صنایع خلاق از فعالیت ۱۶۹ شرکت خلاق در حوزه اسباب بازی در کشور خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، سید مهدی سادات روز گذشته در سی و یکمین رویداد آنلاین دوشنبه های استارت آپ با موضوع اسباب بازی در صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص رویداد افزود: بازی وسرگرمی از کسب و کارهای بسیار جذاب است، ضمن اینکه به نظر می رسد یک کسب و کار جدی نباشد  و در حوزه اقتصاد به آن توجه زیادی نشود  اما زیرکانه جای خود را در دنیا باز کرده و اقتصاد پررنگی را برای خود قائل شده است.

وی بیان کرد: بر حسب آخرین اطلاعات در سال ۲۰۱۹ رقم  ۹۰ میلیارد دلار گردش مالی این حوزه اسباب بازی جهان است و در کشور ما نیز  حدود ۲۲ میلیون نفر آمار کودک و نوجوان ما است که این تعداد می تواند ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه اسباب بازی و سرگرمی برای شرکت های خلاق است.

سادات ادامه داد: شرکت های ما می توانند در حوزه اسباب بازی فیزیکی و گیم نت و سایر حوزه های سرگرمی در بازارهای خارجی نیز فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به ابلاغ سند توسعه صنایع خلاق در اوایل سال جاری گفت: در حال حاضر ۱۳۴۱ شرکت خلاق شناسایی شده که از این تعداد ۱۶۹ شرکت خلاق در حوزه اسباب بازی و سرگرمی فعالیت دارند.

 به گزارش صندوق پژوهش وفناوری صنایع  خلاق سادات یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاقه در ۶ ماه گذشته از آغاز فعالیت خود توانسته بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در حوزه بازی و یک مورد سرمایه گذاری داشته باشد.

 سیی و یکمین رویداد دوشنبه های استارت آپی ۶ ایده استارت آپی استودیوبازی سازی قلنج، استارت آپ خلیج عدن، استارتاپ بازی گوشی، استارت آپ استودیو رایموند، استارت آپ قهرمان کوچولو، استارت آپ طوفان ایده های خود به را سرمایه گذاران معرفی کردند.

صندوق نوآوری و شکوفایی امروز با همکاری یک سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری، رویداد دوشنبه‌های استارت آپی را در حوزه بازی و سرگرمی برگزار کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا