مجتبی اسفندی: پیدا کردن همکار تجاری و سرمایه‌گذار دو هدف اصلی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه جیتکس دبی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر محصول شرکت دانش‌بنیان عرش‌گستر گفت: “جیتکس” بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه تکنولوژی در خاورمیانه است که پیداکردن مشتری و همکار تجاری برای توسعه کسب‌و‌کار و پیدا کردن سرمایه‌‌گذار برای تسریع کار دو هدف اصلی از شرکت در این نمایشگاه است.

به گزارش کارآفرینی پرس، مجتبی اسفندی مدیر محصول شرکت دانش‌بنیان عرش‌گستر، یکی از 20 استارت‌آپ راه‌یافته به پاویون صندوق نوآوری نمایشگاه جیتکس دبی گفت: شرکت دانش‌بنیان عرش‌گستر سال‌هاست که توانسته است به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مورد ارزیابی و تأیید صلاحیت قرار بگیرد. طی فراخوانی که از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی برای نمایشگاه جیتکس داده شد، مستندات اولیه از طرف شرکت‌ها به صندوق ارائه شد که توسط کارگزار صندوق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و سپس، از تیم‌های برگزیده دعوت شد در یک‌سری کلاس‌های آموزشی برای شرکت در نمایشگاه حضور داشته باشند که بیشتر در خصوص ارائه محصول و کسب‌وکار به سرمایه‌گذار بود. بعد از کلاس‌ها، شرکت‌کنندگان توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت 20 شرکت برای شرکت در نمایشگاه جیتکس دوبی از ایران انتخاب شدند.

وی گفت:‌ ما دو هدف از شرکت در نمایشگاه جیتکس دنبال می‌کنیم که نخست پیدا کردن مشتری و همکار تجاری برای توسعه کسب‌وکار موجود در خارج از کشور است که همان کسب‌وکار پرتره سه‌بعدی است و بخشی از مشتریان هدف ما در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه هستند که پتانسیل بالایی در حوزه توریستی و کسب‌وکار مجسمه سه‌بعدی دارند و می‌تواند بازار هدف خوبی برای ما باشد و این نمایشگاه نیز مکان بسیار مناسبی برای معرفی شرکت و پیدا کردن همکاران تجاری در بازارهای هدف است. هدف دوم، پیدا کردن سرمایه‌گذار برای تسریع در ادامه مسیر در توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار در کاربردهای پزشکی و پوشاک است.

اسفندی با اشاره به اهمیت این نمایشگاه تصریح کرد: نمایشگاه جیتکس بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه تکنولوژی در خاورمیانه است که به‌مدت یک هفته از 25 تا 29 مهرماه در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود که به‌گفته سایت رسمی این نمایشگاه بیش از یکصد هزار نفر بازدیدکننده و 4500 غرفه نمایشگاهی دارد و شرکت‌های بزرگ فناوری مثل مایکروسافت، آی‌بی‌ام، گوگل و… در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و مورد توجه خبری رسانه‌های خبری بزرگ دنیا قرار می‌گیرد و یکی از رویدادهایی است که شرکت‌های بزرگ محصولات جدید خود را در آن رونمایی می‌کنند. یک بخشی از نمایشگاه جیتکس تحت عنوان “فیوچر استارز” است که مختص شرکت‌های استارت‌آپی است و جزو 5 نمایشگاه برتر استارت‌آپ در دنیاست و در آن بهترین فعالان حوزه نوآوری و فناوری دور هم جمع می‌شوند و نزدیک به 7500 استارت‌آپ نیز در بخش فیوچر استارز نمایشگاه شرکت می‌کنند.

مدیر محصول شرکت دانش‌بنیان عرش‌گستر با اشاره به ویژگی‌های اسکنر سه‌بعدی ساخت این شرکت خاطرنشان کرد:‌ اسکنر سه‌بعدی یک اسکنر پرتابل است که از دو روش ترکیبی و نوین برای اسکن استفاده می‌کند که برخی از راهکارهایی که ما برای استفاده از اسکنر سه‌بعدی استفاده می‌کنیم، برای نخستین بار در دنیا انجام می‌شود و باعث می‌شود که ما به یک مدل سه‌بعدی دقیقی دست پیدا کنیم و در عین حال بتوانیم آن را با یک قیمت اقتصادی ارائه کنیم؛ در واقع فناوری به‌گونه‌ای توسعه پیدا می‌کند که یک شبکه قابل توسعه سریعی ایجاد کنیم که سخت‌افزار جزیی از یک پلت‌فرم سرویس سه‌بعدی بزرگتر است که برای بحث کسب‌وکار ساخت مجسمه، پلت‌فرمی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد کاربر قادر است با یک کلیک در نرم‌افزار، اسکن سه‌بعدی را انجام دهد و سایر موارد و پردازش‌ها به‌صورت ابری و مرکزی انجام می‌شود و محصول نهایی تحویل داده می‌شود که می‌تواند یک مجسمه سه‌بعدی باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا