تقویت زیرساختهای مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی اجرایی خواهد شد
دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد برای امسال ، توسعه صادرات و همچنین توسعه زیرساخت های مالی با جلب مشارکت مردمی است.
به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق شب گذشته با حضور فعالان این زیست بوم در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری در ابتدای این نشست گفت: جلسه هم فکری و هم اندیشی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در ابتدای سال شکل گرفت تا هم فرصتی برای ترسیم مسیر ستاد در سال جاری باشد و هم نظرات فعالان زیست بوم در خصوص اقدامات ستاد در سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد و راهنمای راه ما در سال جاری باشد.
وی با اشاره به دیدگاههای مطرح شده توسط فعالان حوزه های مختلف زیست بوم صنایع خلاق در این جلسه گفت: بیشتر نکات ناظر به زیرساخت مشارکتهای مردمی در بحث رشد اقتصادی کشور و به صورت خاص نقش صنایع خلاق در این رشد اقتصادی بود. یکی از مسائل مهم و جدی که می تواند زمینه رشد مشارکت مردمی اقتصادی را فراهم کند، بستر صنایع خلاق است.
دبیر ستاد فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامههای ستاد در سال جاری خاطرنشان کرد: دو برنامه قطعی ستاد، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت های مالی است که زیرساختهای مالی قطعا با مشارکت مردمی می تواند توسعه پیدا کند. با توجه به شعار امسال میتوان امیدوار بود که بحث مشارکت مردم در تقویت زیرساختهای مالی بهتر از گذشته محقق خواهد شد. البته این برنامه ها باید در قالب یک فرایند دنبال شود و با خلق یک نقطه و تجربه تثبیت نمی شود؛ تلاش ما این است که در نمایشگاه های مهم و مرتبط با صنایع خلاق در جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم ارتباط اکوسیستم خلاق با آن کشور را تثبیت کنیم که این فرایند منجر به تجربه صادارتی پایدار شود.
در این نشست در خصوصاصل مشارکت مردمی در لایه حکمرانی، نرم افزار مشارکت مردمی در ذهن تصمیم ساز و تصمیم گیران، استفاده از ظرفیتهای حلقه های میانه شامل بازیگران بزرگ و بازیگران کوچک، خروجی استارتاپهای اصلی خانههای خلاق در یک برنامه ۱۰۰ استارتاپی و حمایت واقعی، نگاهی به بازار صنایع خلاق از صادرات و بازار بین المللی، امکان سنجی بازاریابی صادراتی صنایع خلاق در سطح منطقهای و بین المللی و ضرورت بازتولید گفتمان و زبان ارتباط با مردم بحث و تبادل نظر شد.
پایان پیام/