سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

سرای ویژه شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان در نمایشگاه رسانه برگزار خواهد شد

در نمایشگاه رسانه‌های ایران ، نخستین بار بخش نوآوری و فناوری با حضور شرکت‌های فناور، خلاق و دانش بنیان حوزه رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، میرحسام بهروز گفت: در سال‌های اخیر توجه به توسعه فناوری و کاربردی سازی دانش در صنایع مختلف و سرمایه گذاری‌ها در حوزه دانش بنیان‌ها افزایش یافته و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شده است، برهمین اساس در این دوره از نمایشگاه رسانه‌های ایران به حوزه نوآوری و فناوری توجه ویژه‌ای شده است.
او افزود: مفاهیمی همچون هوش مصنوعی، محتوای تعاملی، پایشگری هوشمند، دستیار مجازی، پردازش هوشمند و دیتا ژورنالیسم جز مفاهیم نوینی هستند که با توجه به نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین در حوزه رسانه در دنیا و ایران شاهد آن هستیم. بر همین اساس مقرر شد در این دوره از نمایشگاه رسانه‌ها، بخش ویژه «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» با حضور شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان حوزه رسانه با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی برگزار شود.

وی همچنین گفت: سرای «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» در نمایشگاه با حضور ۲۴ شرکت خلاق، فناور و دانش‌بنیان برگزار می‌شود و در کنار آن برنامه‌های ویژه‌ای شامل سمیپنل (سمینار-پنل)، چالش خبرنگاری و خبرنویسی با هوش مصنوعی، تصویر پردازی آینده رسانه در ایران و نقش رسانه در آینده ایران به کمک هوش مصنوعی به عنوان برنامه‌های جانبی در همان محل برگزار می‌شود.

بهروز گفت: هدف ما آشنایی اصحاب رسانه و کاربردی‌سازی ابزار‌های فناوری محور و دانش پایه و فناوری‌های نوین در حوزه رسانه بوده تا اهالی رسانه از نظر محتوا و زیرساخت بیشتر با نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین که در بخش‌های مختلف صنعت رسانه شاهد آن هستیم، آشنا شوند و سعی ما اتصال و ارتباط رسانه‌ها با استارتاپ و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است که می‌توانند این خدمات را به رسانه‌ها ارائه دهند.

وی همچنین گفت: امیدواریم در نمایشگاه رسانه‌های ایران، شاهد کاربردی شدن نوآوری و فناوری شویم و آینده صنعت رسانه به شکل نوین و فناور محور شکل بگیرد.

امیرحسام بهروز یکی از اقدامات ویژه در سرای نوآوری رسانه را برگزاری چالش خبرنویسی با هوش مصنوعی بیان کرد و افزود: از متخصصان و تیم‌های حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین دعوت کرده ایم که کار‌های محتوای خبری را مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت کنندگان آموزش دهند و چالش خبرنویسی با هوش مصنوعی برای بازدیدکنندگان و اهالی رسانه و غرفه داران برگزار خواهد شد.

مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» در بیست‌ و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به وجود حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در ایران گفت: علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، هزار و ۷۰۰ شرکت خلاق نیز در حال حاضر فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹۰ شرکت دانش بنیان در حوزه رسانه و ۱۱۰ شرکت خلاق در حوزه رسانه فعالیت دارند که این میزان نشان می‌دهد در حال حاضر فناوری و نوآوری نفوذ بالایی در رسانه‌ها ندارد.

وی افزود: حسب تاکیدات معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در نظر است بعد از نمایشگاه هم ارتباط دانش‌بنیان‌ها با رسانه‌ها ادامه یابد تا کاربردی‌سازی فناوری‌های نوین و نوآوری‌ها در همه بخش‌های رسانه محقق شود و شاهد نفوذ فناوری در صنعت رسانه باشیم.


بهروز گفت: بسیاری از رسانه‌ها در حال حاضر از وجود فناوری‌هایی که می‌توانند در رسانه از آنها استفاده کنند بی‌اطلاع هستند که در نمایشگاه رسانه‌های ایران این ارتباط و معرفی انجام می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حاضر در نمایشگاه، خدمات خود را به اصحاب رسانه‌ها معرفی می‌کنند تا بتوانیم آینده رسانه‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین و نوآوری‌ها را شکل دهیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا