سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

بسته حمایتی گمرک همدان به شرکت‌های دانش‌بنیان

گمرک همدان با هدف تسهیل و تسریع در انجام امور مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان، برنامه‌های حمایتی به این شرکت‌ها ارائه کرده‌است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به تسهیل در امور گمرکی و مشوق‌های صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: ارزیابی در محل تولیدکننده کالای صادراتی، پذیرش ضمانت‌نامه بانکی و دیگر ضمانت‌نامه‌های موضوع بند ح ماده یک قانون گمرکی، قبول سوابق ترخیص ۶ ماهه، ارزیابی کالا‌های صادراتی و وسیله حمل، امکان صادرات کالا‌های صادرکننده دارای گواهینامه صادرکننده برتر بدون نیاز به کسب مجوز موردی استاندارد، صدور مجوز ورود موقت ماده ۵۱۰ ق. ا. گ برای نهاده‌های تولید و پذیرش کامیون‌های بدون شرایط ترانزیتی، از جمله این موارد است.
آقای محمدی درباره مشوق‌های وارداتی تصریح کرد: ترخیص بدون گرفتن کد رهگیری تخصیص ارز (کد ساتا)، حمل یک‌سره کالا‌های وارداتی، قبول ماهیت مواد اولیه با توجه به سوابق ترخیص ۶ ماهه کالا، ترخیص نسیه بدون نیاز به کسب تضمین سپرده‌های نقدی، ایجاد انبار اختصاصی در محل واحد‌های تولیدی برای انتقال مواد اولیه و ماشین‌آلات خطوط بدون تخلیه در انبار‌های گمرک، ترخیص اجزای قطعات و لوازم مورد نیاز خط تولید واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان و فناور به شرط غیرتجاری بودن، از جمله اقدامات در جهت تسهیل واردات این شرکت‌هاست.
او همچنین با بیان اینکه ۹ ماهه امسال ۸۲ میلیون کیلوگرم کالا به ارزش ۳۸ میلیون دلار از استان همدان به کشور‌های هدف صادر شده است، افزود: این میزان صادرات به لحاظ ارزش دلاری با کاهش ۴۴ درصدی روبرو بوده است.
مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه واردات ۷۵ میلیون کیلوگرم کالا نیز از کشور‌های گرجستان، چین، امارات، بلغارستان، ترکیه، ایتالیا، آلمان، بلژیک، انگلستان، هند، مالزی، سوئد و روسیه به استان همدان تاکید کرد این میزان واردات به لحاظ ارزش دلاری ۷ درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا