10 راه برای ایجاد یک تیم رویایی در استارت‌آپ

نکاتی را در مورد نحوه ایجاد یک تیم بنیانگذار اثربخش برای استارت‌آپ، با تمرکز بر استخدام افرادی که با فرهنگ مناسبی همخوانی دارند، ایجاد یک ساختار انعطاف پذیر و ایجاد یک محیط غنی از بازخورد در این مطلب دریافت کنید.

به گزارش کارآفرینی پرس، یک تیم موسس پایه و اساس فرهنگ، فرآیندها و هنجارهایی که یک شرکت را برای سال‌های آینده شکل می‌دهد، را می‌گذارد. با منابع محدود و عدم اطمینان بالا در روزهای اولیه، استارتاپ‌ها باید هوش جمعی، انرژی و انگیزه افراد خود را به حداکثر برسانند. این امر مستلزم ایجاد تیمی از «تطابق فرهنگی» مناسب است که دیدگاه و ارزش‌های یکسانی دارند، و سپس محیطی از انعطاف‌پذیری، استقلال، بازخورد و یادگیری مستمر را پرورش دهند.

به‌عنوان یک کارمند اولیه یا بنیانگذار یک استارتاپ، مسئولیت تشکیل تیم اولیه بر عهده شماست. افرادی که در چند ماه اول استخدام می کنید به طور قابل توجهی بر مسیر شرکت شما تأثیر می‌گذارند. بنابراین چگونه تیمی را جذب و توسعه می‌دهید که چشم‌انداز شما را به جلو هدایت کند؟ در اینجا 10 مورد برجسته که فکر می کنم باید در نظر بگیرید آمده است.

  • افرادی را استخدام کنید که دیدگاه‌ها و ارزش‌های مشابهی دارند

مهم‌ترین عامل برای انسجام تیم این است که آیا اعضای تیم دیدگاه و ارزش‌های یکسانی برای آنچه استارتاپ می‌خواهد به‌دست آورد دارند یا خیر؟ در طول فرآیند استخدام در مورد چشم‌انداز، اهداف و فرهنگ شرکت به تفصیل بحث کنید. در مورد نامزدها با تیم موسس بحث کنید تا نظرات و تناسب آن‌ها را بسنجید. استخدام فرهنگ مناسب مهمتر از به کارگیری بهترین مهارت‌ها در مراحل اولیه است.

  • روی کار سخت و تمایل به یادگیری تمرکز کنید

بیشتر از یک مجموعه مهارت خاص، به‌دنبال داوطلبانی باشید که سطح بالایی از انگیزه، تمایل به یادگیری و توانایی سازگاری و رشد را نشان می‌دهند. استارت‌آپ‌های اولیه از کارکنان می‌خواهند مهارت‌های جدیدی را بیاموزند، یک جهت‌گیری اصلی داشته باشند و نقش‌های متعددی را ایفا کنند. کاندیداهایی را با ذهنیت رشد، خودانگیختگی و ابتکار در اولویت قرار دهید. شما می‌توانید مهارت‌ها را آموزش دهید، اما نمی‌توانید نگرش‌ها را یاد دهید.

  • یک ساختار سازمانی انعطاف‌پذیر بسازید

به‌جای نقش‌ها و شرح وظایف سفت و سخت، یک ساختار سازمانی انعطاف‌پذیر ایجاد کنید که در آن کارکنان بتوانند کلاه‌های متعددی بر سر بگذارند و در صورت نیاز مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده بگیرند. اعضای تیم را تشویق کنید تا در مواقعی که به کمک نیاز است، قدم بردارند و داوطلب شوند. به‌جای کارهای ثابت و مدیریت خرد، روی نتایج تمرکز کنید. اجازه دهید خودمختاری داشته باشید و به افراد اعتماد کنید تا کار را انجام دهند.

  • تیم‌های چند تخصصی و مشترک تشکیل دهید

سیلوها را بین عملکردهای مختلف مانند مهندسی، طراحی، بازاریابی و غیره تقسیم کنید. اعضای تیم را با پیشینه‌های مختلف در تیم‌های پروژه مشترک گرد هم بیاورید. تیم‌های چندتخصصی، ارتباطات را تقویت می‌کنند، جرقه نوآوری می‌دهند و فرهنگ اشتراک دانش و کمک به یکدیگر را ایجاد می‌کنند. به‌دنبال نامزدهایی باشید که مهارت‌های ارتباطی و همکاری خوبی از خود نشان می‌دهند.

  • افراد باهوش‌تر از خودتان را استخدام کنید

بهترین تیم‌های استارتاپی افرادی را استخدام می‌کنند که باهوش‌تر و توانمندتر از بنیانگذاران هستند. حتی اگر یک نامزد ایده‌های شما را به چالش بکشد، این می‌تواند خوب باشد. اعضای تیمی را استخدام کنید که می‌توانند دیدگاه متفاوت و ارزشمندی را ارائه دهند، حتی اگر به این معنی باشد که دیدگاه اصلی شما باید تکامل یابد. وظیفه شما به‌عنوان یک رهبر این است که بهترین ایده ها را ترکیب کنید، نه اینکه همه پاسخ‌ها را از ابتدا داشته باشید.

  • از نگرش، اشتیاق و منیت نترسید

در حالی که نگرش و منیت می‌تواند در شرکت‌های بزرگ‌تر مشکلاتی ایجاد کند، اما اگر به‌درستی هدایت شوند، می‌توانند یک دارایی در استارتاپ های اولیه باشند. به‌دنبال نامزدهایی باشید که شور و شوق و روحیه رقابتی نشان می‌دهند. عنصری از منیت و جاه‌طلبی سالم می‌تواند آتش و انگیزه مورد نیاز در مراحل اولیه را فراهم کند. فقط مطمئن شوید که مهارت‌های رهبری برای هدایت هرگونه درگیری احتمالی را دارید.

  • فرهنگ بازخورد اولیه بسازید

فرآیندها و هنجارهایی را ایجاد کنید که در آن اعضای تیم آزادانه بازخورد خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا با هم به‌عنوان یک واحد پیشرفت کنند. جلسات هفتگی یک به یک و گذشته‌نگر را برنامه‌ریزی کنید تا مردم بتوانند نظرات خود را آشکارا بیان کنند. فرهنگ بازخورد اولیه به همه اجازه می‌دهد تا بهترین ایده‌های خود را به میز بیاورند و در صورت نیاز به سرعت مسیر را اصلاح کنند. شفافیت و امنیت روانی از نکات کلیدی هستند.

  • یک محیط کاری مولد ایجاد کنید

ابزارها، منابع و فضای کاری را فراهم کنید که به کارکنان اجازه می‌دهد بهترین کار خود را انجام دهند. این ممکن است به معنای ساعت‌های انعطاف‌پذیر یا شناور، کافه‌ها، اتاق‌های بازی، سخت‌افزار و نرم‌افزار درجه یک یا هر چیز دیگری باشد که به افراد کمک می‌کند بهره‌ور و با انگیزه بمانند. جزئیات برای هر تیم متفاوت است، بنابراین فعالانه درخواست بازخورد و آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی کار می‌کند. یک “فرهنگ پرمشغله” به خودی خود سازنده نیست – محیطی را ایجاد کنید که در آن مردم شکوفا شوند.

  • روی تیم‌سازی معنادار سرمایه‌گذاری کنید

گردش‌ها، رویدادها و فعالیت‌های تیمی را به‌طور منظم برنامه‌ریزی کنید که به کارمندان اجازه می‌دهد فراتر از کار با هم پیوند برقرار کنند. در سطح شخصی یکدیگر را بشناسید و روابط بین فردی قوی و اعتماد ایجاد کنید. نیازی نیست که تیم‌سازی احساس اجباری داشته باشد یا همه افراد را به اجبار وارد تیم کنید – کوچک شروع کنید و رویدادهایی را سازماندهی کنید که اعضای تیم واقعاً از آن‌ها لذت می‌برند. دیدن جنبه انسانی همکاران باعث تقویت همدلی، همکاری و امنیت روانی می‌شود.

  •  به‌عنوان یک بنیانگذار الگو باشید و آسیب‌پذیری خود را نشان دهید

به‌عنوان یک مؤسس یا کارمند اولیه، با بالا زدن آستین‌ها، انجام سخت‌ترین وظایف، اعتراف به اشتباهات و نشان دادن قدردانی و مراقبت واقعی از اعضای تیم، لحن و برخورد مناسب را از بالا به‌عنوان رهبر تنظیم کنید. در مورد چالش‌ها و عدم قطعیت‌ها آسیب‌پذیر و صادق باشید. الگوبرداری و ایجاد فرهنگ شفافیت و فروتنی به دیگران الهام می‌دهد تا بهترین تلاش خود را ارائه دهند. مواظب باشید بیشتر از چیزی که لیاقتش را دارید نگیرید.

همانطور که  “اسنپ بلومبز” به رشد خود ادامه می دهد، به یاد می‌آوریم که مردم و فرهنگ ما در نهایت موفقیت یا شکست ما را تعیین می‌کند. و ما محیطی از شفافیت، بازخورد و آزمایش برای یادگیری و تطبیق سریع به‌عنوان یک سازمان ایجاد می‌کنیم. امید ما این است که با پیروی از این اصول، بتوانیم یک فرهنگ تیمی موثر ایجاد کنیم که ما را در تحول صنعت گل‌های تزئینی توانمند کند.

افراد مناسب با ارزش‌ترین منبع شما به‌عنوان یک بنیانگذار هستند. بنابراین برای جذب، توسعه و راضی نگه‌داشتن اعضای اولیه تیم خود سرمایه‌گذاری زیادی کنید. تلاش‌هایی که در حال حاضر انجام می‌دهید سود بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت زیرا مقیاس استارتاپ شما و اعضای اولیه تیم شما حامل فرهنگی هستند که در آینده استخدام می‌کنند!

  • نویسنده: مورالی نثی ( MURALI NETHI)

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
Entrepreneur

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا