بابک سوری: ۲۵ واحد فناور امسال در کردستان راه‌اندازی شد

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: سال گذشته ۱۵۱ واحد فناور در استان فعال بود که برنامه‌ریزی ما رسیدن این تعداد به ۲۰۰ واحد تا پایان امسال بوده و تاکنون ۲۵ واحد آن عملیاتی شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، بابک سوری، از برنامه‌ریزی برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک از ۳۹ شرکت در سال گذشته به ۵۰ شرکت تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تا پایان سال گذشته ۵۴ شرکت بود که این تعداد تا پایان امسال به ۷۰ شرکت می‌رسد.

وی به ضرورت خرید محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود گذشت بیش از یک سال از این قانون، هنوز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در کردستان این قانون را اجرا نمی‌کنند و انتظار داریم تمهیدات لازم در این خصوص انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان همچنین گفت: راهبردهای عملیاتی دانش‌بنیان استان کردستان در سال جاری در ۱۲ دستور کلان اجرا می‌شود که توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، حمایت مالی و راهبرد اقتصادی از جمله این راهکارهاست.

سوری، مساحت زیرساخت‌های فیزیکی پارک علم و فناوری استان در سال گذشته را یک هزار و ۸۲۲ مترمربع اعلام و بیان کرد: در راستای عملیاتی کردن راهبرد توسعه امیدواریم زیرساخت‌های فیزیکی و اراضی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تا پایان سال جاری به ۱۴ هزار متر مربع افزایش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ۲ برابری زیربناهای کالبدی، افزود: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک و استان از جمله اقدامات و راهبردهای پذیرش دانش‌بنیان است.

سوری عدم آشنایی مدیران و مسئولان استان کردستان با ماموریت‌های پارک علم و فناوری را یکی دیگر از مشکلات استان ذکر کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود که از هر دستگاه یک کارشناس خبره در این حوزه، برای آموزش و به عنوان سفیر و رابط دستگاه به پارک علم و فناوری معرفی شود.

وی، برگزاری استارتاپ‌های نوآورانه را در پارک‌های علم و فناوری ضروری دانست و گفت: پارک باید به عنوان مرجع و هسته برگزاری استارت‌آپ‌های مرتبط با وظایف دستگاه‌های اجرایی معرفی شود.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان، با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی بانک‌ها، اضافه کرد: ارزیابی اقتصادی طرح‌های واحدهای فناور تحت پوشش پارک بر اساس الگوی بانک‌ها صورت می‌گیرد که این امر اشتباه است.

وی، تدوین اولویت های پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بیمه کارکنان واحدهای فناور، مشکلات مربوط به قوانین و مقررات گمرکی را از دیگر مشکلات نرم افزاری پارک علم و فناوری استان کردستان عنوان کرد.

سوری، با اشاره به تأخیر در تخصیص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، یادآور شد: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون هیچ مبلغی به پارک علم و فناوری استان اختصاص پیدا نکرده است و درخواست می‌شود که اقدامی سریع صورت گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا