اعلام آمادگی بیش از ۸۰ شرکت فناور و خلاق برای حضور در نمایشگاه صنعت پست

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمود لیائی با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنعت پست ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های شرکت ملی پست با زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور ایجاد می‌شود، گفت: بیش از ۸۰ شرکت فناور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محمود لیائی در نشست خبری نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست؛ تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته که پیش از ظهر روز سه شنبه در شرکت ملی پست برگزار شد، گفت: تا این لحظه بیش از ۴۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند. در مجموع در نمایشگاه بیش از ۸۰ شرکت نوآور و خلاق حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: کارگروه ویژه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپی در شرکت ملی پست تشکیل شده است و با استفاده از ابزار‌های قانونی تلاش می‌کنیم فرایند‌های قانونی برای تسهیل فعالیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل کنیم. از طرفی شرکت ملی پست در کارگروه ویژه این شرکت در حوزه فعالیت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان به طور مستمر در حال شناسایی توانمندی‌های پستی در زیست‌بوم است. 

مدیرعامل شرکت ملی پست درباره اهداف اصلی نمایشگاه بیان کرد: یکی از اهداف آن، رتبه‌بندی همکاران پستی است. اگرچه شاید نتوانیم از همه بازیگران شبکه پست در دوره نخست تقدیر کنیم. می‌کوشیم بستر توسعه شبکه پستی را با ظرفیت‌های بخش خصوصی فراهم کنیم و قطعا در سال آینده این نمایشگاه هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌شود. باتوجه به ریسک‌های موجود برای اولین دوره نمایشگاه صنعت پست عنوان بین‌المللی را انتخاب نکردیم. البته برای نمایندگان اتحادیه جهانی پست جهت بازدید از نمایشگاه دعوتنامه ارسال شده و خدمات ویژه‌ای به استارت‌آپ‌های که قصد بین‌المللی دارند ارائه می‌شود.

لیائی عنوان کرد: بخشی از این نمایشگاه به محتوای ویدئویی و تصویری اختصاص دارد و در این نمایشگاه ویدئو‌های ویژه‌ای در خصوص تاریخچه صنعت پست نمایش داده می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند تاریخچه سیر تحول صنعت پست را مشاهده کنند. ایران از گذشته بسیار دور در صنعت پست فعالیت می‌کرده و به همین دلیل می‌خواهیم این سابقه را در نمایشگاه نمایش دهیم. تلاش کرده‌ایم تعداد شرکت‌های پستی را از ۸۸ تا به ۱۰۰ شرکت در مرکز نوآوری شرکت ملی برسانیم و با برنامه‌های مختلف از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حمایت می‌کنیم. علاوه بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های عضو مرکز نوآوری شرکت ملی پست شرکت‌های فناور امکان حضور و بازدید از نمایشگاه را دارند و قطعا از ظرفیت‌های استارت‌آپی در برنامه‌های آتی شرکت پست
 استفاده می‌شود.

وی درباره تاخیر در ارسال مرسولات خاطرنشان کرد: آن‌چه باعث تاخیر در ارسال برخی از مرسولات پستی می‌شود، انباشت برخی از کالاها به دلیل سیاست‌های خاص و شرایط خدمات دولتی است. از طرفی بخش قابل توجهی از مرسولات پستی به بسته‌های نیروی انتظامی اختصاص دارد و شرکت ملی پست نمی‌تواند به دلیل مسائل امنیتی به شماره تلفن دریافت‌کننده مرسوله دسترسی داشته و پیش از مراجعه پستچی به درب منزل افراد به آن‌ها اطلاع دهد. علاوه بر این شرکت ملی پست سامانه‌های ویژه‌ای برای اطلاعات مردم از فرایند ارسال و دریافت مرسولات راه‌اندازی کرده است و در آینده نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف اطلاعات دقیق‌تری از فرایند ارسال مرسولات را به فرستنده و گیرنده می‌دهیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: حداقل و حداکثر زمانی که طول می‌کوشد پست با استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها برای ارائه خدمات پستی قرار ببندد یک هفته تا یک ماه است. برخی همکاری‌ها نیازمند زیرساخت قانونی است و از همین رو شرکت ملی پست باید ابتدا فرآیند‌های قا‌نونی‌ را طی کرده و سپس خدمات معرفی شده از سوی آن شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ را ارائه دهد. زیرساخت لازم برای استفاده عمومی از پهپادهای پستی در شبکه پستی از قبلی نقشه سه‌بعدی شهرها و سامانه‌های ناوبری وجود ندارد و از همین رو از سرویس در همه بخش‌های شبکه پستی استفاده نمی‌شود. ما برای اینکه واقعا دارای شبکه پستی هوشمند باشیم هنوز به زیرساخت‌های پیشرفته‌ای نیاز داریم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا